والدین مقصر اصلی تربیت نادرست کودکان

خودخواهی و زیاده طلبی کودکان نتیجه عدم توجه به تربیت صحیح اسلامی- ایرانی است.

 فرید‌فدایی روانشناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با علل شکسته شدن حرمت میان فرزندان و والدین گفت: در گذشتنه خانواده‌های ایرانی  فرزندان خود را با آمیزه‌ای از فرهنگ اسلامی و سنت‌های ایرانی پرورش می دادند و نسلی با ایمان، قانع و وظیفه شناس تحویل جامعه داده می‌شد.

اما متاًسفانه  از حدود 80 سال پیش با رواج دیدگاه‌های بیگانه با فرهنگ ما، این روش صحیح پرورشی جای خود را به سهل‌انگاری و بی‌توجهی به حدود نظم و انضباط در پرورش کودکان داده است.

وی در ادامه افزود: رفته رفته برخی دیدگاه‌های تربیتی غربی- که بعد‌ها معلوم شد حتی درآن جوامع نیز نتایج فاجه آمیز داشته است- در ایران باب شد: برای مثال آزاد گذاشتن فرزندان ویا برآورده کردن خواسته‌های آنان بدون توجه به نیازهای واقعی کودک و توانایی مالی خانواده که نتیجه آن کودکانی خودخواه، زیاد‌ طلب و بی‌توجه به آداب زندگی اجتماعی بود.

فدایی تصریح کرد: از عوامل دیگر که خوشبختانه در تعداد کمی از خانواده‌های ایرانی یافت می‌شود وقت نگذاشتن والدین برای تربیت صحیح کودکانشان است.

به عبارتی پدر و مادر در سودای رفاه بیشتر مشغول کار شدند و کوشیده‌اند با دادن پول و امکانات بیشتر به عنوان رشوه، از محبت کردن به فرزندانشان دریغ بورزند.

این کارشناس در ادامه گفت: رواج فیلم‌ها و مجموعه‌های ماهواره‌ای که به طور مستقیم مروٍّج فرهنگ غربی‌اند و بنیان خانواده را نشانه رفته اند به گونه‌ای شده است که کودکان بین خود و والدین‌شان حدودی قائل نیستند وبر تجربه آنان وقعی نمی‌زنند.

البته باید گفت که درهمه این موارد مقصر اصلی والدین هستند که به سبک درست زندگی اسلامی-ایرانی بی‌توجه بوده‌اند ونتیجه آن کودکان مصرف گرا و پرخاشگری شده است که مقصر تمام مشکلاتشان را پدر ومادر و یا حکومت می‌دانند.

وی در پایان گفت : از  آنجایی که پیشگیری بهتر از درمان است بهتر است والدین از همان ابتدا در تربیت صحیح کودکان خود بکوشند تا در سنین جوانی با آنان به مشکلی برنخورند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: مقصر ، والدین ، تربیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نفیسه
۱۸:۰۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
ممنون مطالبتون خوب بود
آخرین اخبار