با میانگین 1/8 متر حفاری تمام مقطع در روز؛

سریع ترین عملیات حفاری در میان تونل های ترافیکی شهر تهران

جانشین مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از پیشرفت 80 درصدی عملیات احداث تونل شهید حکیم خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهندس سید مهدی پورهاشمی جانشین مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام این خبر افزود: پروژه احداث تونل شهید حکیم طی ماه های گذشته با میانگین 1/8 متر حفاری تمام مقطع در روز، به رکورد سریعترین عملیات حفاری در میان تونل های ترافیکی شهر تهران دست یافت و حالا این امیدواری وجود دارد که روند احداث پنجمین تونل ترافیکی شهر تهران، متعاقب اجرای سریع سایر اقدامات سازه ای از قبیل اجرای بتن سازه ای کف و پوشش نهایی سقف و دیواره ها، در جایگاه بالاتری نسبت به تجربیات قبلی قرار گیرد.
 
وی با بیان آنکه 1800 متر از طول شاخه های شمالی و جنوبی تونل شهید حکیم زیر لایه های آب بند ژئوتکستایل و ژئوممبران رفته است، گفت: آب بند شدن چنین طولی از پروژه علاوه بر آنکه نشان دهنده پیشرفت سریع یکی از جبهه های کاری است، از یک جنبه دیگر نیز حائز اهمیت است چرا که عایق بندی تونل همانند اجرای بتن سازه ای کف، پیش نیاز اجرای پوشش نهایی سقف و دیواره ها است.
 
جانشین مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اعلام ثبت رکورد 16 بخش بتن ریزی نهایی سقف و دیواره ها طی هفته گذشته، این میزان بتن ریزی نهایی را بالاترین میزان بازدهی اجرای پوشش از زمان آغاز عملیات در تونل شهید حکیم دانست و افزود: تعداد 130 بخش در کل پروژه پوشش نهایی شده است؛ یعنی 1300 متر از کل شاخه های شمالی و جنوبی که با توجه به طول 2160 متری تونل(بدون احتساب رمپ های ورودی و خروجی)، معادل 60 درصد کل این عملیات است.

به گفته وی آرماتوربندی و بتن ریزی به منظور اجرای بتن سازه ای کف، از دیگر جبهه های فعال کاری در پروژه تونل شهید حکیم است که به میزان 170 بخش پیشرفت کرده است.

گفتنی است در کنار تمام این اقدامات، تلاش برای تامین تجهیزات تاسیساتی و خرید اقلام مربوط به مدیریت هوشمند تونل نیز ادامه دارد. خرید و حمل جت فن های موردنیاز به کارگاه پروژه، مهمترین دستاورد این تلاش ها است که نگرانی از تامین تجهیزات مربوط به تهویه تونل را تا حد زیادی برطرف کرده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تونل ، حفاری ، عملیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار