دانشگاه بیرجند به عنوان قطب دانشگاهی شرق کشور و در زمره 20 دانشگاه برتر کشور است.

دانشگاه بیرجند ، قطب دانشگاه شرق کشور

دانشگاه بیرجند به عنوان قطب دانشگاهی شرق کشور و در زمره 20 دانشگاه برتر کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ سرپرست دانشگاه بیرجند در نشست مشترک معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اعضای هیئت علمی دانشگاه بیرجند و دانشگاه صنعتی گفت: دانشگاه بیرجند دارای 38 سال سابقه آموزشی و پژوهشی است و به عنوان قطب دانشگاهی شرق کشور مطرح است.

خلیلی به راه اندازی 92 کد رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 137 رشته کارشناسی ارشد و 32 رشته دکتری در این دانشگاه فعال است.

سرپرست دانشگاه بیرجند با بیان اینکه هم اکنون دانشگاه بیرجند دارای 11 دانشکده و سه آموزشکده است، گفت: قریب به 350 عضو هیئت علمی داریم که از این تعداد بیش از 50 نفر دانشیار و استاد تمام هستند.

وی با اشاره به تحصیل 11 هزار دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی در این دانشگاه، تصریح کرد: دو هزار و 500 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و 300 دانشجو مقطع دکتری در این دانشگاه نیز مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند سرشار از نیروی انسانی متخصص است، خاطرنشان کرد: استان و شهر بیرجند داری ماهیت و محوریت دانشجویی است که می تواند در توسعه علمی استان و شهرستان بیرجند موثر باشد.

سرپرست دانشگاه بیرجند از افزایش 13 درصدی بودجه پژوهشی دانشگاه بیرجند خبر داد و تصریح کرد: بودجه فناوری اطلاعات دانشگاه بیرجند طی 5 ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه دو درصد افزایش داشته است.

خلیلی همچنین تدوین ضوابط اجرای کنفرانس ها، خبرهای علمی و روابط بین الملل، اجرای آزمایشی بررسی طرح های مبتنی بر فناوری اطلاعات، تاکید و تکلیف حوزه پژوهشی در تعامل و مشارکت فعال در ثبت و تایید اختراعات را از اهداف پیش روی این دانشگاه برشمرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.