عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از آن جا که شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم بوده منتخبان این نهاد باید برای ارج گذاری به نقش شوراها و تثبیت جایگاه مردمی آن، ارتباط دائمی خود را با شهروندان حفظ کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، ندا واشیانی‌پور ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه با شکل‌گیری شوراهای اسلامی، یکی از اصول اولیه نظام جمهوری اسلامی ایران تحقق یافته و کارهای مردم به خودشان واگذار شد، اظهار کرد: در شورای شهر، مردم در سرنوشت خویش مشارکت کرده و مردم سالاری دینی که بنیان‌گذار فقید نظام نیز چارچوب آن را پی‌ریزی کرده بنا نهاده شد.

وی  یکی از وظایف مهم شورا را وظیفه نظارتی خواند و تصریح کرد: شوراها بر این اساس در حوزه مدیریتی باید به بهترین شکل تمامی مسائل را در نظر داشته و با تخلفات و قصورات مسئولان برخورد کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اعتقاد بر اینکه دیگر جنبه کارکرد شوراهای اسلامی که وجه غالب آن به شمار می‌آید، مدیریت شهری است، خاطر نشان کرد: نباید شورا عنوان پرطمطراق دیگری از خاندان قدرت باشد و نباید در خاطر مردم، یک نهاد قدرت طلب به نظر آید.

وی با اعتقاد بر اینکه شورا رئیس شهر نبوده و مشاور شهر و مدافع شهروندان است، بیان کرد: از آن جا که شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم بوده، منتخبان این نهاد باید برای ارج گذاری به نقش شوراها و تثبیت جایگاه مردمی آن، ارتباط دایمی خود را با شهروندان حفظ کنند.

واشیانی افزود: اعضای شورا باید سیاست پنهان کاری را به شفاف سازی مبدل کرده زیرا که مردم امین شوراها هستند، مخفی نگهداشتن اشتباهات کنار گذاشته شده و با مدیران کم کار و خاطی برخورد شود، انتقاد و اعتراض شورا به اجرای امور ، به عنوان دخالت بی‌مورد و عدم تعامل گری شورا محسوب نشود و در معرض بی‌احترامی و اتهام قرار نگیرد، چرا که این جزء وظایف قانونی شوراست.

وی گفت: منتخبان مردم در شورای اسلامی باید نسبت به حیف و میل اموال عمومی و بیت المال حساس بوده و با شدت وقاطعیت از آن جلوگیری کنند و منافع شخصی یا گروهی را مدنظر قرار ندهند و یادمان باشد افزایش نفوذ شوراها، افزایش حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش است.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
برچسب ها: اصفهان ، شورا ، مشارکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.