مديرعامل شرکت ملی پالايش و پخش فرآورده‌های نفتی:

ظرفیت پالایش نفت کشور به بیش از دو میلیون بشکه می‌رسد

ظرفيت پالايش نفت خام کشور با راه‌اندازی پالايشگاه ستاره خليج فارس بعنوان مهمترين طرح راهبردی وزارت نفت پس از پارس جنوبی، به 2,2 ميليون بشکه در روز افزايش می‌يابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران یه نقل از شانا، مديرعامل شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران گفت: ايران از نظر امنيت انرژي و عرضه سوخت مطمئن در وضع کاملا پايداري به سر مي برد.

عباس کاظمي افزود: در 5 سال گذشته کشور ما واردکننده فرآورده هايي مانند گازوئيل، بنزين، گاز مايع و حتي مازوت بود، اين درحالي است که امروز در همه اين محصولات به غير از بنزين به خودکفايي رسيده ايم.

وي با بيان اين که هم اکنون تنها ميزان بسيار محدودي بنزين وارد مي کنيم، افزود: در برخي فرآورده هاي نفتي به صادرات نيز دست يافته ايم.

کاظمي با تاکيد بر اين که واردات بنزين به نحو چشم افزايي کاهش يافته است، تصريح کرد: امسال با وجود افزايش 3 ميليون ليتري مصرف، واردات بنزين هم بيش از 3 ميليون ليتر در روز کاهش يافته است.

به گفته وي پارسال مجموع بنزين توليدي حاصل از ريفورميت دريافتي از پتروشيمي ها و واردات اين فرآورده به 10 ميليون مي رسيد، اما حجم واردات بنزين در سال جاري کمتر از 7 ميليون ليتر در روز است.

کاظمي ادامه داد: با توسعه کمي و کيفي پالايشگاهها و ساخت پالايشگاههاي جديد تا پايان برنامه توسعه پنجم و اوايل برنامه ششم، از واردکننده بنزين به صادرکننده آن تبديل خواهيم شد.

مديرعامل شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران با اشاره به قدرت تصفيه يک ميليون و 900 هزار بشکه اي نفتخام در کشور، تصريح کرد: تنها با ساخت پالايشگاه ستاره خليج فارس بعنوان مهمترين طرح راهبردي صنعت نفت پس از پارس جنوبي، ظرفيت پالايشي نفت خام به بيش از دو ميليون و 200 هزار بشکه در روز خواهد رسيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار