در چهار ماهه نخست سال جاری پنج هزار و ۸۰۱ نفر در تلفات حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات حوادث رانندگی شش هزار و ۸۰ نفر بود، ۴. ۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، از کل تلفات حوادث رانندگی در چهار ماهه ابتدایی امسال چهار هزار و ۴۹۱ نفر مرد و یکهزار و ۳۱۰ نفر زن بودند.
 
در این مدت استان‌های فارس با ۵۲۲، خراسان رضوی با ۴۴۰ و تهران با ۴۳۳ نفر بیشترین و استان‌های ایلام با ۴۰، کهگیلویه و بویراحمد با ۵۳ و اردبیل با ۶۳ نفر کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته‌اند.
 
براساس این گزارش از تلفات حوادث رانندگی چهار ماهه امسال، سه هزار و ۷۳۶ نفر در حواث برون شهری، یکهزار و ۵۴۸ نفر در حوادث دورن شهری، ۴۹۵ نفر در محورهای روستایی و ۲۲ نفر در سایر محور‌ها جان خود را از دست داده‌اند.
 
در این مدت ۱۰۶ هزار و ۱۰۶ مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که ۷۵ هزار و ۸۹۷ نفر از آنان مرد و ۳۰ هزار و ۲۰۹ نفر زن بودند. آمار مصدومین حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶. ۵ درصد کاهش یافته است.
 
کاهش آمار متوفیات و مصدمان حوادث رانندگی در تیر ماه
در تیر ماه سال جاری آمار تلفات و مصدومان حوادث رانندگی که به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند به ترتیب ۸. ۹ و ۱۴. ۹ درصد کاهش یافت.
 
در تیر ماه سال جاری یکهزار و ۴۱۹ نفر (یکهزار و ۱۲۳ مرد و ۲۹۶ زن) در حوادث رانندگی جان باختند این در حالی است که آمار تلفات حوادث رانندگی در مدت مشابه سال قبل یکهزار و ۵۵۸ نفر بود.
 
در این مدت ۲۷ هزار و ۱۵۴ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۴. ۹ درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار