آصفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عدم پایبندی آمریکا به توافقنامه ژنو مذاکرات را با بن‌بست مواجه می‌کند/طرح شکایت دولت علیه آمریکا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از دولت توقع داریم با شکایت علیه آمریکا حق قانونی ایران را پیگیری کند و دبیر اتحادیه اروپا به نمایندگی از گروه ۱+۵ موظف است تا پایبندی دوطرف مذاکرات را به انجام تعهداتشان مد نظر داشته باشد وگرنه مذاکرات با بن بست جدی مواجه خواهد شد.

"محمدحسن آصفری" نماینده اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: هرگونه اقدام آمریکایی‌ها برای ایجاد تحریم‌های جدید، خلاف توافقنامه ژنو است و اینگونه اقدامات تنها ماهیت دورویی و غیرقابل اعتماد بودن آن‌ها را بیشتر نمایان می‌کند.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه سابقه‌ عملکرد دولتمردان آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران این اقدام آن‌ها را کاملا قابل پیش‌بینی کرده بود، تصریح کرد: این مذاکرات از سوی آن‌ها بیشتر برای اتلاف وقت است تا بتوانند جمهوری اسلامی ایران را از ادامه پیشرفت‌های خود بازدارند.
 
نماینده اراک و کمیجان با اشاره به اینکه آمریکا از استقلال و خودباوری نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه خورده است، افزود: آمریکا گمان می‌کند با ایجاد تحریم‌های جدید می‌تواند در مقابل ایران بایستد، اما آن‌ها تنها دیوار بی‌اعتمادی را گسترده‌تر خواهند کرد و اینگونه تحریم‌های جدید تنها مذاکرات هسته‌ای ژنو را با چالش و مانع مواجه می‌کند و به طور قطع بر روند مذاکرات اثر منفی خواهد داشت. 
 
آصفری با تاکید بر اینکه آمریکا باید بداند برای ارتباط با جمهوری اسلامی تنها با احترام به حقوق این کشور می‌تواند قدام کند، بیان داشت: اکنون از دولت توقع داریم با شکایت علیه آمریکا از طریق مراجع قانونی حق قانونی ایران را پیگیری کند.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: دبیر اتحادیه اروپا به نمایندگی از گروه ۱+۵ موظف است تا پایبندی دوطرف مذاکرات را به انجام تعهداتشان مد نظر داشته باشد و حال که آمریکا خلاف تعهدات ژنو اقدام کرده است، باید در مقابل آن موضع‌گیری کند وگرنه مذاکرات با بن بست جدی مواجه خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران تصمیم دیگری در این رابطه اتخاذ خواهد کرد.

گفتنی است؛ دولت آمریکا شرکت‌ها و افراد تازه‌ای را مشمول تحریم‌های اعمال شده علیه ایران معرفی کرده است و در اطلاعیه‌ای اعلام كرده است که این تحریم‌ها برای حفظ فشار بر ایران اعمال می‌شوند و مدعی شده است كه شرکت‌ها و افرادی که تحت آن قرار می‌گیرند در کمک به برنامه هسته‌ای ایران و كمك به این كشور در دور زدن تحریم‌ها نقش داشته‌اند و این تحریم‌ها منافاتی با توافق ژنو ندارند.

چند موسسه مالی و بانک ایرانی، چند شرکت هواپیمایی، موسسه‌های مالی و بانکی و چند شرکت خارجی و ایرانی در فهرست تازه تحریم‌‌های آمریکا علیه ایران قرار گرفته‌اند از جمله در ایران بانک آسیا، بانک خاورمیانه، بانک قوامین، موسسه قرض‌الحسنه رسالت تحریم شده‌اند. بانک کفالت تاجیکستان نیز، که آمریکا می‌گوید با بانک سرمایه مرتبط بوده، تحت تحریم قرار گرفته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار