آژانس فضایی اروپا خبرداد

دوقلو‌های گالیله سالم هستند + عکس

با وجود اینکه این دو ماهواره به مداری بی‌نام وارد شدند، در امنیت کامل تحت کنترل هستند و در حال انتقال به مدار بالایی می‌باشند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، در مرکز ESOC سازمان فضایی اروپا، کار بر روی دو ماهوارهٔ گالیله که به مدار اشتباه وارد شدند ادامه دارد.



با وجود اینکه این دو ماهواره به مداری بی‌نام وارد شدند، در امنیت کامل تحت کنترل هستند و در حال انتقال به مدار بالایی می‌باشند.

هدایت کنندگان آلمانی این دو ماهواره، سلامت و رفتار صحیح هر دو سیستم را تایید کردند. البته هنوز عملیات استقرار آنتن‌های خورشیدی باقی مانده که احتمالا تا روز دوشنبهٔ آینده انجام شود.

ماهواره‌های گالیله با کنترل‌های انجام شده، موقعیت ایمن خود را حفظ کرده و به مسیر خود در مدار ادامه می‌دهند. این در حالی است که افراد زیادی روی زمین تلاش‌های مستمر خود را برای قرار گرفتن این دوقلو در مدار صحیح ادامه می‌دهند.

دانشمندان آژانس فضایی اروپا امیدوارند این سرمایهٔ جهانی به درستی هدایت و مورد استفاده قرار گیرد.

خانوادهٔ گالیله حالا پس از سال‌ها انتظار در حال کامل شدن است. سازمان فضایی اروپا انتظار دارد تا سال ۲۰۱۷ بتواند با ۲۶ ماهوارهٔ خود یک صورت فلکی در مدار بسازد. این عملیات با هزینهٔ تنها نیم میلیارد یورو و توسط ۳ موشک بزرگ آریان-۵ انجام می‌شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار