جلالت گفت: طرح طوبی که از سال 72 شروع شد و کشاورزان با دادن وثیقه به بانک‌ها، زمین و وام در یافت کردند، که در حال حاضر به علت پرداخت نکردن این وام،‌وثیقه خود را از دست می‌دهند و با جریمه‌های سنگین روبرو شده‌اند.

نادر جلالت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طرح طوبی که از سال 72 شروع شد و کشاورزان با دادن وثیقه به بانک‌ها زمین و وام در اختیار این گروه از تولیدکنندگان زیتون قرار دادند، که در حال حاضر به علت پرداخت نکردن این وام وثیقه خود را از دست می دهند و با جریمه‌های سنگین روبرو شده‌اند.
 
وی در ادامه افزود: این طرح به علت نیازسنجی مناسب و نبود تحقیقات لازم در بخش آب و هوا، خاک و منطقه‌ی مناسب تولید زیتون نهال‌هایی که باید در اختیار کشاورزان قرار می‌گرفت به دلیل زمین مناسب و شرایط آب و هوای منطقه شکست خورد.
 
جلالت با اشاره به عدم بهره وری مناسب در زمینه تولید زیتون در کشور تصریح کرد: برداشت زیتون در تمام باغات کشور تولیدش به زیر یک هزار تن در هر هکتار می‌رسد در حالی این رقم باید به 4 یا 5هزار تن در سال باشد.
 
وی در پایان در خصوص آفت مگس زیتون نیز گفت: این مگس در سالجاری به علت شرایط آب و هوایی گرم کشور کنترل شده و ما کم‌ترین خسارت در این بخش داشته‌ایم./
 
انتهای پیام/
برچسب ها: زیتون ، طرح ، شکست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار