معرفی حریفان بسکتبال ایران در جام جهانی؛

صربستان به دنبال افتخارات مستقل از یوگسلاوی در جام جهانی

صربستان که از زمان استقلال هنوز افتخاراتی جدا از یوگسلای سابق به دست نیاورده به دنبال کسب مدال به شکلی جداگانه است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ کشور صربستان یکی از باقیمانده های یوگسلاوی سابق است که افتخارات زیادی در دنیای بسکتبال به دست آورده بود هر چند این افتخارات به صورت جداگانه برای کشورهای یوگسلاوی سابق حساب نمی شود و سایت فدراسیون جهانی بسکتبال بهترین مقام صربستان در تاریخ جام جهانی را رده چهارم جام جهانی 2010 ثبت کرده است.

صربستان که رده یازدهم رنکینگ جهانی را دارد در مقدماتی جام جهانی با 6 برد و 5 باخت در اروپا هفتم شد.

در سال 2010 به نظر می رسید که صربستان یکی از مدال های جام را بعد از حذف اسپانیا در یک چهارم نهایی به دست می آورد اما ترکیه میزبان در نیمه نهایی اجازه رسیدن این تیم به فینال را نداد و لیتوانی در بازی رده بندی مدال برنز به دست آورد.

تغییرات در صربستان

صرب ها بعد از هفتمی سال قبل در اروپا دست به تغییرات زیادی زدند. یکی از این تغییرات الکساندر جورجوویچ بود که جای دوسان ایوکویچ را گرفت. همچنین میلوس تئودویچ بعد از غیبت در یوروبسکت 2013 بار دیگر در دسترس قرار دارد. تئودویچ در سال 2010 با یک پرتاب 3 امتیازی ثانیه آخر باعث برد صربستان مقابل اسپانیا شده بود.



نمانیا جلیکا فوروارد 209 سانتی متری صربستان یکی از نفراتی است که می تواند در ترکیب صربستان تغییر ایجاد کند. قدرت دفاع و شوت این بازیکن قابل توجه است.

میروسلاو رادولجیکا سنتر 213 سانتی متری صربستان هم بعد از غیبت طولانی از سال 2009 به ترکیب صربستان بازگشته است. وی سال قبل با جای گرفتن در ترکیب میلواکی باکز شهرت بیشتری پیدا کرد.

صربستان به عنوان یک کشور مستقل همچنان به دنبال کسب افتخارات در جام جهانی است.

طرفداران بسکتبال ایران در مرحله مقدماتی بعد از مصر تنها به نحوی  امیدوار به بردن صربستان هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشور ، صربستان ، جام جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار