تجدید میثاق جامعه داروسازی کشور با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران

همزمان با زاد روز حکیم فرزانه محمدبن زکریای رازی "روز داروسازی ایران"؛ جامعه داروسازی کشور به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در صحن مطهر "امام خمینی (ره)" حضور یافتند.

سید مهدی سجادی دبیر انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  با اشاره به اینکه امروز در سی و ششمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاهد آن هستیم که جامعه داروسازی کشور در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی، دستاوردهای بسیار شایسته‌ای را کسب نموده‌اند؛ بیان داشت: در عرصه علم و دانش‌های نوین، دانشمندان و متخصصین داروسازی کشور تحولات بسیار چشمگیری را ایجاد نموده، بطوریکه تولید داروهای با فناوری جدید (نانو داروهاو بایودارو‌ها) به سمت خودکفایی پیش رفته و داروهایی که تا به حال از خارج وارد می‌شدند، در داخل کشور امکان تولید یافته‌اند. 

وی با تاکید بر اینکه در عرصه سیاست گذاری نظام سلامت نیز به لطف خداوند متعال پس از ابلاغ سیاست‌های کلان از سوی مقام معظم رهبری و با همت و اراده مقام عالی وزارت بهداشت و درمان در جهت تبیین اقدامات اجرایی، کارگروه‌های تخصصی ایجاد شده است؛ افزود: در خصوص سیاست‌های داروئی، کارگروه مدیریت تامین و تدارک دارو و تجهیزات پزشکی با حضور کار‌شناسان و صاحب نظران داروسازی کشور عهده دار وظائف محوله گردیده‌اند. 

 به گفته وی تقویت و حمایت از تولید داخل، افزایش پتانسیل و توان صادراتی، ارتقاء خدمات رسانی و در دسترس بودن دارو جهت بیماران محترم از اهداف این سیاست‌ها ست. 

 دبیر انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه در عرصه فعالیت‌های صنفی و حرفه‌ای نیز شاهد رشد خدمات داروئی همکاران داروساز به بیماران بوده‌ایم، اذعان داشت: منطقی شدن پرداخت‌های مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی از سوی سازمان‌های بیمه گر از دیگر سیاست گذاری‌های مدیران محترم بویژه در سازمان تامین اجتماعی است که سبب ارتقاء ارزش خدمات بیمه‌ای گردیده است. 

 وی ادامه داد: با پوشش بیمه‌ای بیشتر داروهای بیماران خاص سهم پرداختی بیماران بشدت کاهش یافته که نهایتاً منجر به رضایتمندی بیمه شدگان شده است. 

دکتر سجادی در پایان خاطرنشان ساخت: جامعه داروسازی کشور مصمم به ادامه مسیر خود در جهت اعتلا و رشد خدمات علمی و حرفه‌ای بوده و در این راه به تاسی از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌نمایند. لذا حضور در حرم مطهر و تجدید میثاق با آرمان‌های امام در روز داروسازی سبب ارتقاء و تقویت روحیه خدمتگذاری و ایثارگری در بین داروسازان کشور می‌گردد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار