برخی در ایتالیا کمک مالی صد یورویی را برای مبارزه با بیماری ALS و حضور در چالش سطل آب یخ رقمی بسیار اندک و مطابق میل افراد خسیس قلمداد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری آسنا در حالیکه چالش سطل آب یخ برای مبارزه با بیماری ALS"" در ایتالیا به یک جنبش نیکوکاری تبدیل شده است و بسیاری از فعالان مبارزه با این بیماری در صفحه‌های اجتماعی در اینترنت مشغول فعالیت و طلب کمک از همه برای مبارزه با این بیماری هستند.

این اتفاق در حالیکه در ایتالیا  به یک کمک مالی تبدیل شده است ولی برخی افراد این رقم یعنی "صد یورو"  را رقمی بسیار کم و اندک اعلام کرده‌اند و معتقدند که این رقمی باب میل افراد خسیس است. اما برخی هم در این رابطه نگاهی کاملا متفاوت دارند و معتقدند که در این میان مهم حضور و کمک کردن در یک کار خیرخواهانه است و مقدار این کمک مهم نیست.

استقبال بسیار گسترده افراد مشهور در ایتالیا برای حضور در چالش سطل آب یخ که به منظور مبارزه با بیماری (ALS) یعنی تباهی سلول‌های عصبی مسئول حرکت عضلانی بسیار مهم و جذاب شده است و روی همه تاثیر خاصی گذاشته است.

روز یکشنبه که آخر هفته در کشورهای اروپایی از جمله ایتالیاست باز هم همه شاهد حضور افراد ورزشی مشهور در این چالش بودیم که از جمله می‌توان به ماسیمو فررو رئیس باشگاه سمپدوریا اشاره کرد. کسی که بعد ازحضور در این چالش از سیلویو برلوسکونی و بپه گریلو و رئیس باشگاه لاتزیو دعوت کرد تا در این کار خیر شرکت کنند.
 
این در حالیست که آدریانو گالیانی نایب رئیس باشگاه آث میلان هم در چالش سطل آب یخ شرکت کرده و کمک مالی خود را به موسسه استفانو بورگونوو بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایتالیا که به دلیل ابتلا به این بیماری جانش را از دست داد، اهدا کرد و در ادامه از فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید و میگل آنگل گیل مالک باشگاه اتلتیکو مادرید و همچنین از نواک جوکوویچ تنیسور مشهور دعوت کرد تا در این چالش خیرخواهانه شرکت کنند. این اتفاق کافی بود تا چالش سطل آب یخ در تابستان به یک بمب منفجره در راستای کارهای خیرخواهانه و نیکوکاری در ایتالیا تبدیل شود.

طبق آخرین اخبار بدست آمده در حال حاضر رقمی معادل چهل هزار یورو از کمک‌های مالی انجام شده و بدست آمده و بیش از صد هزار نفر تا صبح روز شنبه گذشته برای حضور در این چالش اعلام کرده‌اند.

ماسیمو مائورو رییس بزرگترین موسسه مبارزه با بیماری als در ایتالیا در رابطه با برگزاری این چالش گفت: واقعیتی انکارناپذیر وجود دارد و آن این است که چالش سطل آب یخ ایده‌آل خارق‌العاده بود که توانست همه مردم دنیا را بهم وصل کند به نظرم این یک اتفاق جالب و بسیار جذاب بود.

بیماری als یا تباهی سلولهای عصبی مسئول حرکت عضلات یک بیماری پیشرونده است که سیستم عصبی و نورونها را تحت تاثیر قرارداده و به نورونهای حرکتی آسیب وارد می کند.

مطابق اخرین گزارش ارائه شده از موسسه نامبرده در حدود ششصد نفر در ایتالیا مبتلابه این بیماری هستند که دلایل ابتلای آنها به این مشکل همچنان ناشناخته باقی مانده است و در حال حاضر کشف دلایل ابتلا به این بیماری از جمله اهداف محققان این موسسه است.

ماسیمو مائورو رییس این موسسه خاطر نشان کرد: این چالش یک ماه به طول می‌کشد و این در حالیست که همه دنیا که از تحقیق در رابطه با این بیماری حرف می‌زنند در گذشته als یک بیماری فراموش شده ولی حالا یک موضوع کاملا شناخته شده بواسطه چالش سطل آب یخ است و این اتفاق هیچ جای شکی باقی نگذاشته است که ایده‌ برگزاری این چالش ارزشی مافوق تصورو کاملا خارق‌العاده به همراه  داشته است با در نظر گرفتن اینکه حضور در مراسم نیکوکاری در ایتالیا به عکس کشوری مثل آمریکا اتفاقی بسیار سخت و دشوار است و هر گونه به راحتی اتفاق نمی‌افتاده است.

منابع مالی بدست آمده توسط موسسه‌های مربوطه (arisla) ، cariplo و aisla و همچنین موسسه مربوطه در بخش مربوطه به تحقیق و بررسی هزینه‌ می‌شوند که در ادامه هر ساله یک میلیون یورو به برندگان مناقصه در مراکز تحقیقات اروپا که توسط کمیته علمی انتخاب می‌شوند اهدا خواهد شد.

در ادامه رسانه های خبری اعلام کردند که آدریانوگالیانی نایب رییس باشگاه آث میلان در ساحل فورته دی مارهی در چالش فورته دی مارهی در چالش سطل آب یخ شرکت کرده و به همراه او پسر پیپواینزاگی سرمربی تیم میلان هم در این چالش شرکت کردند تا آمادگی خود را برای اهدای کمک مالی به موسسه استفانو بورگونووو در رابطه با مبارزه با بیماری als اعلام کنند آنها بعد از اینکه در این چالش شرکت کرده  و سطل آب یخ بر سرشان ریخته شد همچنان که بی‌حسی  روی صندلی نشسته بودند گفتند: می‌توانستید کمی یخ کمتر در این سطل آب قرار می‌دادید تا از سرمای آن کمتر می‌شد!!!

انتهای پیام/

برچسب ها: سطل آب یخ ، چالش ، ایتالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار