رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بویراحمد گفت: از 300 اثر تاریخی این شهرستان تنها 20 درصد آثار تاریخی بویراحمد ثبت ملی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمد‌کاظم رحمانی اظهار کرد: هفته گردشگری از یکم تا پنجم مهرماه امسال با هدف معرفی توانمندی‌های گردشگری، مشکلات و موانع گردشگری و را‌ه‌های برطرف کردن این مشکلات در شهرستان بویراحمد برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در هفته گردشگری کلنگ احداث مجتمع اقامتی تفریحی منطقه گردشگرپذیر تنگ سرخ با 20 سوئیت، رستوران و آلاچیق در مساحت بیش از یک هکتار به زمین زده خواهد شد که  این مجتمع تفریحی که توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود پیش‌بینی می‌شود ساخت آن سه سال به طول انجامد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بویراحمد از برگزاری تور گردشگری و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: شب فرهنگی بویراحمد با حضور مسئولان کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان سایر استان‌ها در یکی از مکان‌های تفریحی استان برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: شهرستان بویراحمد بالغ بر 400 اثر طبیعی دارد که متاسفانه هیچ یک از این آثار طبیعی ثبت ملی نیستند که ما تلاش خواهیم کرد دریاچه مور زرد زیلایی را ثبت ملی کنیم.

رحمانی جلسه هم‌اندیشی با دانشگاه‌ها در خصوص رفع مشکلات و توسعه گردشگری، بازدید از گلزار شهدای یاسوج و معرفی توانمند‌های صنایع‌دستی را از دیگر برنامه‌ها در هفته میراث فرهنگی عنوان کرد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بویراحمد در پاسخ به سئوالی مبنی بر جمع‌آوری زباله‌ها در منطقه گردشگر‌پذیر تنگ مهریان یاسوج افزود: میراث فرهنگی بر سالم‌سازی محیط‌های گردشگر‌پذیر در این شهرستان نظارت دارد که پاکسازی تنگ مهریان بر عهده شهرداری یاسوج است.

وی در خصوص عرضه قلیان در  مراکز گردشگری این شهرستان گفت: عرضه قلیان در مراکز گردشگری بدون مجوز از مرکز بهداشت استان در مکان‌های عمومی ممنوع است و به جد با متخلفین برخورد می‌کنیم.

این مسئول تصریح کرد: آبشار زیبای شهر یاسوج یکی از مناطق طبیعی است که همه ساله گردشگران زیادی را از تمام نقاط کشور به خود اختصاص می‌دهد که توجه به سالم‌سازی محیط این آبشار و همچنین توسعه برخی امکانات نظیر سرویس بهداشتی و پارکینگ بر عهده شهرداری است و شهرداری موظف است این نواقص‌ها را برطرف کند.

رحمانی یادآور شد: شهرستان بویراحمد تنها شهرستانی است که در خصوص آثار تاریخی مورد بی‌توجهی قرار گرفته و ما هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای شناسایی آثار تاریخی این شهرستان و به ثبت ملی رساندن آنان هستیم که در حال حاضر از 300 اثر تاریخی این شهرستان تنها 20 درصد آثار تاریخی شهرستان بویراحمد ثبت ملی است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.