رئیس مرکز رشد فناوری‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد

تولید 15 محصول دارویی با فرآیند بیوتکنولوژیک در کشور/افزایش شرکت‌های تولید کننده محصولات بیوتکنولوژیک تا 2 سال آینده

خوئی گفت: ظرف دو سال آینده تعداد شرکت‌های تولید کننده محصولات بیوتکنولوژیک به حدود 40 شرکت خواهد رسید.

سید حمید خوئی رئیس مرکز رشد فناوری‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت: به نظر می‌رسد تعداد شرکت‌های دارویی که در عرصه تولید محصولات بیوتکنولوژی فعالیت می‌کنند ظرف یکی دو سال آینده افزایش قابل توجهی داشته باشد و هم اکنون تعداد محصولاتی که با فرآیند بیوتکنولوژی تولید می‌شود حدود 15 محصول است که دارای ارزش دارویی بسیار بالایی است. 

وی افزود: هم اکنون حدود 8 شرکت دارویی داخلی با فناوری بیوتکنولوژی محصولات دارویی تولید و به بازار دارویی کشور عرضه می‌کنند. 
 
وی در ادامه با بیان اینکه یکی از شرکت‌های تولید فرآورده‌های بیوتکنولوژیک با 3 محصول  خود در سال گذشته توانست حدود 90 تا 95 میلیارد تومان دارو در بازار بفروش برساند گفت: شرکت دیگری نیز با حدود 4 محصول توانست 145 میلیارد تومان فروش داشته باشد و این در حالی است که برخی از شرکت‌هایی که فرآورده‌ای متعارف مانند قرص و کپسول می‌سازند با 300 محصول حدود 200 تا 300 میلیون تومان در سال فروش دارند. 
 
خوئی در خصوص شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه نیز اظهار داشت: بیشتر فرآورده‌های بیوتکنولوژیک که در بازار دارویی ایران وجود دارد از طریق تحقیقات شرکت‌های دانش بنیان ساخته شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار