معاون تحقیقات و فناوری در تبیین موفقیت های این معاونت در سال جهاد اقتصادی گفت: حتی کشوری مثل روسیه که زمانی در گروه کشورهای تحریم کننده ایران قرار داشت، امروز از ما دارو می خرند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر مصطفی قانعی با اشاره به فروش 15 میلیون دلاری سال گذشته داروی ایرانی به روسیه افزود: در سال 84 تنها 2 محصول دارویی بیوسیمیلار تولید می کردیم که این رقم در سال 88 به 11 محصول رسید و تا پایان سال 91 نیز با برنامه ریزی های انجام شده 24 محصول دارویی بیوسیمیلار در کشور تولید خواهد شد که با تحقق این هدف از کشورهایی نظیر هند، چین، آرژانتین و روسیه هم پیش خواهیم افتاد.
وی اظهار داشت: از سال 88 تا 90، 25 میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشتیم و در سال های 91 و 92 نیز 200 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در این خصوص خواهیم داشت.
دکتر قانعی با اعلام اینکه در سال 90 با تولید 9 داروی دیگر با صرف اعتبار 4 میلیارد تومانی این روند ادامه خواهد داشت، گفت: فهرست فراخوان سوم تولید 22 دارو در سایت معاونت تحقیقات و فناوری قرار داده شده است که تاکنون 140 طرح برای تحقق این هدف به دست ما رسیده است.
وی اظهار داشت: اگر تولید در داخل را تشویق نمی کردیم تا 10 سال آینده مجبور می شدیم 6 میلیارد دلار بابت واردات دارو هزینه به کشور تحمیل کنیم./ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار