عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگرچه عنوان شده واردات این داروها محدود شده است، اما همچنان سود کلانی از واردات داروهای برند ویژه بیماران خاص به جیب واردکنندگان می‌شود.

شهلا میرگلوبیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اگرچه تاکنون بارها در خصوص واردات داروهای برند صحبت کرده ام، اما هنوز هیچ نظارتی در این بخش بر واردکنندگان نمی‌شود.

وی گفت: واردات داروهای برند در کشور ما در سلطه تعداد معدودی افراد قرار دارد که به علت ذی نفوذ بودن هنوز نظارتی بر عملکرد این افراد صورت نگرفته است.

میرگلوبیات با بیان اینکه زمانی که داروی ژنریک حتی در بخش بیماری‌های خاص در کشور وجود دارد نباید واردات داروی گرانقیمت برند صورت گیرد، حتی کشورهای اروپایی هم داروهای برند استفاده نمی کنند و تمام داروهای ژنریک‌شان تحت پوش بیمه است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: تبلیغات واردکنندگان و داروخانه‌ها درخصوص داروهای برند بر ذهن بیمار بسیار اثرگذار است، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید آموزش و فرهنگ سازی شود و بیماران به سلامت و اثرگذاری داروهای داخلی اطمینان یابند، ضمن اینکه واردکنندگان پرقدرت نیز به حاشیه رانده شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.