اعضای شورای شهر با توجه به تعویق یک ساله شورایاری‌ها خواستارحضور وزیر کشور در شورا برای توضیح این مسئله شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در ادامه هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اعضا پس از ارائه گزارش مرتضی طلایی در خصوص عملکرد یک ساله شورایاری‌ها به ارائه دیدگاه‌های خود در این خصوص پرداخت.

ابوالفضل قناعتی عضو کمیسیون عمران حمل و نقل شورای شهر با اشاره به تعویق یک ساله صورت پذیرفته در برگزاری انتخابات شورایاری‌ها اظهار داشت: این در حالی است که تمامی تمهیدات لازم در این خصوص در نظر گرفته شده و تنها منتظر موافقت وزارت کشور هستیم.

وی با بیان این که نمی‌دانم که چرا وزارت کشور در این زمینه مقاومت کرده و همکاری نمی‌نماید، افزود: باید از وزیر کشور جهت حضور در جلسه شورا دعوت شود تا توضیح بدهد که چرا موضوع به این صورت درآمده است.

مجتبی شاکری عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ضمن مثبت ارزیابی نمودن گزارش ارائه شده به  اهمیت فعالیت شورایاری‌ها اشاره نمود و افزود:‌ طبق بازدید‌های صورت پذیرفته از مناطق شورایاری‌ها به عنوان مهترین‌ عامل اجرایی شورای شهر هستند و نظارت واقعی به واسطه این نهادها عملی خواهد شد.

وی در ادامه به تعویق صورت پذیرفته در خصوص انتخابات شورایاری‌ها اشاره نمود و افزود: با توجه به گذشت یک سال از پایان فعالیت قانونی شورایاری ‌ها این نهاد به لحاظ قانونی از جایگاهی برخوردار نبوده و لازم است ضرب العجلی در خصوص انتخابات مجدد شورایاری‌ها صورت پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین ناصحی رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر در ادامه ضمن مثبت ارزیابی نمودن گزارش طلایی در خصوص عملکرد یک ساله شوراها اظهار داشت: انصافا شورایاران در مناطق مختلف بدون هیچ چشم‌داشتی در تلاش هستند و این نیازمند تقدیر و تشکر شورای شهر است.

وی با بیان این که این موضوع که چرا وزارت کشور اقدامات لازم در خصوص انتخابات شورایاری‌ها و هماهنگی و همکاری لازم را اجرا نمی‌نماید به عنوان یک سوال مطرح است چرا که خدمات این نهاد کمک بزرگی برای شهرداری و مدیریت شهری محسوب می‌شود.

این عضو شورای شهر با اشاره به این که هم  اکنون اعضای شورا یاری‌ها نیز با توجه به اتمام زمان قانونی فعالیتشان برای تداوم اقدامات خود مردند افزود: باید وزیر کشور به شورای شهر دعوت کنیم تا مشخص شوید دلیل این  عدم همراهی چیست و مشکل کجاست.

*به چوپان دروغگو در نظر مردم تبدیل شده‌ایم

در ادامه سروری یکی دیگر از اعضای شورای شهر با اشاره به گذشت یک چهارم از عمر دوره چهارم اظهار داشت: سال گذشته نیز اعلام ‌آمادگی وزارت کشور و برگزاری این انتخابات به شهروندان داده شد اما متأسفانه علی رغم وعده‌های متعدد موفق به اجرا نشده‌ایم و به نوعی به چوپان دروغگو در نظر مردم تبدیل شده‌ایم. 

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت فعلی و عدم همراهی وزارت کشور باید تاریخی را خود شورا در خصوص برگزاری انتخابات شورایاری‌ها تعیین کنند چرا که با توجه به وعده‌های داده شده بعید می‌دانم وزارت کشور این اقدام را عملی نماید.

دنیامالی یکی دیگر از اعضای شورا شهر نیز ضمن تأکید بر اقدامات مثبت شورایاری‌ها افزود: این نهادها در سنوات گذشته اقدامات مؤثری را به اجرا رسانده‌اند اما آنچه حائز اهمیت است توجه به این موضوع است که هنوز در حوزه اجرا تأثیرگذاری دریافت نمی‌شود.

وی با بیان این که  مهمترین مسئله در عملکرد شورایاری‌ها اقدام مؤثر در حوزه اجتماعی است تصریح کرد: چرا که شورایاری‌ها در مسائل مختلف اجتماعی می‌توانند بازوی اجتماعی شورا و شهرداری قلمداد شوند و نقش بیشتری را در توسعه فعالیت‌های شهر ایفا نمایند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهرتهران با تأکید بر این که باید در خصوص برگذاری انتخابات شورایاری‌ها با وزارت کشور تعاملات لازم صورت پذیرد و این مسئله تعیین تکلیف شود، اظهار داشت: چرا که حضور این نهادها در شهر ضمن تأثیر مثبت در اداره بهتر شهر سبب پیشبرد بهتر فعالیت‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار