ایتالیا دو هواپیمای حامل کمک های ضروری به کردستان عراق ارسال کرده و برای ارسال سلاح نیز در انتظار دریافت مجوز از پارلمان این کشور است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان توتو پرلئی؛  (خانم)‌ فدریکا موگرینی وزیر امور خارجه ایتالیا با توضیح اینکه کردها نیازمند حمایت هستند و باید شیوه صحیح این حمایت را پیدا کنیم و چنین حمایتی باید در چارچوب اتحادیه اروپا باشد، گفت: ایتالیا از طریق نظامی و ارسال سلاح،‌ از کردها علیه داعش حمایت خواهد کرد.
این پایگاه اینترنتی نوشت، در ادامه نیز مجوز آن توسط اروپا صادر شد. در واقع،‌ شورای وزرای اتحادیه اروپا از تصمیم برخی از اعضای این اتحادیه مبنی بر تحویل سلاح به کردهایی که علیه داعش مبارزه می کنند، استقبال کرده است.
این پایگاه اینترنتی نوشت، امروز دو پرواز از شش پرواز پیش بینی شده (به کردستان عراق)، حامل کمک های ضروری،‌ که کارگزاران یونیسف آن را درخواست کرده اند، ‌‌از ایتالیا به پرواز در خواهد آمد. این کمک ها شامل، آب، غذا،‌ بیسکوئیت حاوی مواد پروتئینی، چادر و کیسه خواب است.
این پایگاه اینترنتی نوشت، دیروز اتحادیه اروپا به اعضای خود مجوز ارسال سلاح را برای نظامیان کرد که در عراق علیه داعش می جنگند،‌ صادر کرده است.
در همین زمینه،‌ موگرینی گفت: جلسه شورا جلسه مفیدی بود. اما درباره ایتالیا،‌ مجلس نمایندگان این کشور باید مجوز ارسال سلاح برای پیشمرگ های کرد را صادر کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار