مصطفی قانعی گفت: دارو‌ها بیشترین میزان کالای صادراتی در حوزه محصولات زیست فناوری با ارزش افزوده بالا را تشکیل می‌دهند و در این حوزه پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در باره صادرات محصولات زیست فناوری، تصریح کرد: در حوزه زیست فناوری پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم که این پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف زیست فناوری به وقوع پیوسته اما در حوزه دارو شرایط بهتری داریم. 

وی افزود: خوشبختانه در زمینه توسعه دارویی به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌ایم. 

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی همچنین بیان کرد: در حوزه صادرات محصولات کشاورزی پیشرفت قابل توجهی نداشته‌ایم و در واقع در زمینه کشاورزی و صادرات این محصولات از حد انتظار، عقب‌تر هستیم. 

قانعی، در باره اولویت اصلی ستاد زیست فناوری معاونت علمی گفت: مهم‌ترین اولویت این ستاد کسب ۳ درصد بازار زیست فناوری جهان است که تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا با برنامه ریزی‌های درست و مناسب به این هدف برسیم. 

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، در ادامه اظهار کرد: برای کسب ۳ درصد بازار جهانی برنامه ریزی دقیقی کرده‌ایم به نحوی که حتی محصولات قابل صادرات را نیز تعیین کرده‌ایم تا بیشترین برنامه ریزی‌ها و تمرکز ستاد را روی‌‌ همان محصولات داشته باشیم. 

وی وضعت کنونی حوزه زیست فناوری ایران در بازار جهانی ابراز کرد: در حال حاضر نیم درصد از بازار جهانی در اختیار ما است که این نیم درصد با احتساب سهم بازار ایران محاسبه شده است. با این اوصاف تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.