معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وضعیت صادرات صنایع دستی اشاره کرد و گفت: صادرات صنایع دستی ایران در جایگاه 31 دنیا قرار دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، بهمن نامورمطلق دوشنبه شب در آیین گشایش نمایشگاه سراسری صنایع دستی کشور اظهار کرد: قرار گرفتن صادرات جمهوری اسلامی ایران در این رده در شرایطی است که کشورمان به لحاظ تنوع و سابقه جزء تولیدکنندگان برتر دنیا بوده است.

وی با اشاره به افول صنایع دستی کشور در طول سال‌های گذشته بیان داشت: این به خاطر غفلت‌هایی بوده که در این بخش روی داده است.

معاون سازمان صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه البته اکنون برخی از استان‌ها در زمینه صنایع دستی به واسطه ظرفیت‌ها از شرایط بهتری برخوردار هستند تصریح کرد: خراسان شمالی از جمله استان‌های کشور بوده که به سبب ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در بخش صنایع دستی توان تبدیل به قطب صنایع دستی را دارد.

نامورمطلق به آسیب‌شناسی بخش صنایع دستی و راهکارهای خروج از آن پرداخت و  بیان داشت: در این راستا گفتمان‌سازی در عرصه‌های مختلف صنایع دستی رویکرد اصلی ما در صنایع دستی کشور است.

وی اضافه کرد: امروز کم‌رنگ شدن میل و سلیقه ایرانی و زیبایی‌شناسی مردم داخل نسبت به هنرهای سنتی خود به همین دلیل است.

این مسئول با تاکید بر اینکه مشکل ما در صنایع دستی در بحث تولید و فروش صنایع دستی نیست، گفت: این مشکل اساساً در گفتمان‌سازی و ترویج است که باید در این بخش تلاش و سرمایه‌گذاری شود.

به گفته وی، تاکنون در بخش گفتمان‌سازی در کشور موفق عمل نشده و آنگونه که شایسته بوده نتوانسته زیبایی‌شناسی و هویت ملی ایرانی را حفظ و جوانانمان را به سمت آثار و میراث خود سوق دهیم.

معاون سازمان صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین بومی‌گرایی هنرها را از رویکردهای بخش صنایع دستی عنوان کرد و یادآور شد: اکنون ما به دنبال این موضوع هستیم.

معاون سازمان صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تنی چند از مسئولان این سازمان برای گشایش چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی به خراسان شمالی سفر کردند.

این نمایشگاه تا هفتم شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های خراسان شمالی در تخته ارکان بجنورد برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: بجنورد ، صادرات ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.