دومین دوره بازی‌های آسیایی به میزبانی مانیل پایتخت فیلیپین برگزار شد و کاروان کشورمان ایران در این دوره غایب بودند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ،دومین دوره مسابقات آسیایی در شهر مانیل، فیلیپین برگزار شده است. این مسابقات به فاصله 3سال از دوره نخست برگزار شد اما بعد از آن دیگر حد فاصله 4سال رعایت و برگزار گردید و کاروان ایران در این دوره به دلیل حوادث داخلی مرتبط با ماجراهای کودتای 28 مرداد غایب بود.

این مسابقات با حضور 970 ورزشکار از 18 کشور آسیا در 10رشته ورزشی انجام شده است.
دو میدانی، بسکتبال، بوکس، شیرجه، فوتبال، تیراندازی، شنا، واترپلو، وزنه برداری، کشتی رشته‌های ورزشی در این دوره بودند.
همچنین کشورهای افغانستان، میانمار، کامبوج، سیلان، هنگ کنگ، هند، اندونزی، اسرائیل، ژاپن، مالایا، بورنئو شمالی، پاکستان-فیلیپین، تایوان، سنگاپور، کره جنوبی، تایلند و ویتنام در دومین دوره بازی‌های آسیایی شرکت کردند.

در این مسابقات ژاپن با کسب 38 مدال طلا و 36 نقره و 24 برنز درمقام نخست ایستاد. فیلیپین کشور میزبان با 14 مدال طلا و 14 مدال نقره و 17 مدال برنز در جایگاه دوم ایستاد و سومین کشور کره جنوبی بود که با 8مدال طلا و 6نقره و 5برنز بر سکو سومی ایستاد.
پاکستان، هند، تایوان، رژیم صهیونیستی، میانمار، سنگاپور، سیلان، افغانستان، اندونزی، هنگ کنگ کشورهایی بودند که به ترتیب جایگاه چهارم تا سیزدهم را به خود اختصاص دادند.

نقطه اوج پیشرفت این بازی‌ها اضافه شدن 8 کشور دیگر در مجموع 18 کشور بود.با حذف دوچرخه‌سواری و برگزاری پیکارهای بوکس، تیراندازی و کشتی، بازی‌های آسیایی در هشت رشته برگزار شد.

کره یکی از موفق‌ترین تیم‌ها درتاریخ این بازی‌ها بوده است که در آن سال برای اولین بار حضور یافت.لازم به ذکر است این رقابت‌ها توسط رامون ماگسایسای رئیس دولت فیلیپین در ورزشگاه "رایزال مموریال" افتتاح شد.


انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار