حیدر العبادی، مامور تشکیل کابینه جدید عراق در سخنانی اعلام کرد؛ طرف‌های مختلف سیاسی درعراق باید برای تشکیل سریعتر دولت جدید از خود انعطاف نشان دهند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه؛ این شبکه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: حیدر العبادی مامور تشکیل کابینه جدید عراق از طرف‌های مختلف سیاسی در این کشور خواست برای تشکیل سریعتر دولت جدید از خود انعطاف نشان دهند. 

العبادی همچنین از صدور حکم بازداشت برای شماری از افراد مظنون به دست داشتن در کشتار دهها نفر در مسجدی در استان دیاله عراق خبر داد.

حیدر العبادی مامور تشکیل کابینه جدید عراق تاکید کرد دستیابی به توافق برای تشکیل دولت جدید عراق مسئولیت همه طرف هاست و همه ما باید این مسئولیت را به صورت دسته جمعی بپذیریم. 

العبادی افزود: تاکید می‌کنم سلاح باید در دست دولت باقی بماند و ما هیچ سلاحی را خارج از چارچوب دولتی نمی‌پذیریم. 

وی خاطر نشان کرد: گروه‌های تروریستی از نقاط ضعف برای ضربه زدن به کشور عراق استفاده می‌کنند.

العبادی مامور تشکیل کابینه جدید عراق در نشست خبری در بغداد گفت: من از همه اقلیت‌ها و آوارگان حمایت خواهم کرد تا بتوانند به مناطق و خانه‌هایشان بازگردند. 

من درباره پنهان شدن داعش در بین غیرنظامیان هشدار می‌دهم و نیروی هوایی پیش از حملات باید از فاصله داشتن غیرنظامیان اطمینان پیدا کند. نیروهای امنیتی عراق در کنار نیروهای پیشمرگ کرد می‌جنگند و این تحول مثبتی است که ما از آن استقبال می‌کنیم. 

نخست وزیر عراق از موضع جامعه جهانی در حمایت از این کشور و موضع کشورهای منطقه ای در استقبال از واگذاری تشکیل کابینه جدید به او تقدیر کرد و گفت: کشورهای همسایه از چالش‌هایی که عراق با آن روبروست دور نیستند و همکاری مشترک برای مقابله با تروریسم ضروری است.

العبادی افزود؛ من از مواضع کشورهای عربستان، امارات، ترکیه، ایران و کویت و اعلام آمادگی آنها برای حمایت از عراق تقدیر می‌کنم. ما خواهان روابط جدید با ترکیه و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هستیم و می‌خواهیم صفحه جدیدی از همکاری‌های سازنده را در تعامل با همه باز کنیم. 

العبادی افزود: کمیته مشترکی برای تحقیق درباره حوادث مسجد مصعب بن عمیر تشکیل و افراد مختلفی تاکنون بازداشت شده‌اند. 

وی خاطر نشان کرد: من امیدوارم آمریکا گام‌های سریعتر برای تجهیز عراق به سلاح بردارد و به وعده‌های خود در این زمینه عمل کند. 

نخست وزیر عراق تاکید کرد: شکست دادن داعش و بیرون راندن تروریست بدون همکاری کامل مردم با نیروهای امنیتی امکان پذیر نخواهد بود. 

حیدر العبادی افزود: امیدواریم در چند روز آینده بعضی فراکسیون‌ها از بخشی از خواسته‌های حزبی خود به نفع منافع ملی عقب نشینی کنند. می خواهم دولتی تشکیل دهم که نماینده همه قشرهای ملت عراق باشد و اطمینان دارم که از حمایت و مقبولیت همگانی برخوردار خواهد بود. 

وی خاطر نشان کرد: جامعه جهانی باید به اوضاع سوریه رسیدگی کند و به تکرار نشدن آن در عراق توجه داشته باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار