هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

صدای اعتراض حوثی‌های یمن بلندتر می‌شود/ فشار جامعه جهانی بر گرده ریاض

یک کارشناس سیاست خارجی با توجه به شکست مذاکرات میان دولت یمن و حوثی‌ها، درباره ادامه درگیری‌های میان این دو جناح گفت: حوثی‌ها با توجه به افزایش قدرت روزافزون‌شان در ادامه تظاهرات و اعتراضات مصمم‌تر هستند.

"حسن هانی‌زاده "در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه احتمال مذاکره مجدد میان حوثی‌ها و دولت یمن وجود دارد، گفت: در واقع منصور هادی تلاش می‌کند حوثی‌ها را ناامید و طرفداران آنها را از اطراف عبدالملک الحوثی، رهبر این گروه پراکنده کند.

وی افزود: به نظر می‌آید حوثی‌ها در این زمینه مصمم هستند که به تظاهرات، اعتراض‌ها و تحصن‌شان ادامه دهند و کاری کنند که دولت به مطالبات آنها پاسخ دهد، هر چند ممکن است این پروسه طولانی شود.
 
هانی‌زاده در رابطه با مداخله عربستان سعودی در مسائل داخلی یمن افزود: ریاض در طول سال‌های گذشته نقشی کاملا تخریبی در مسائل داخلی یمن بر عهده داشته، به ویژه اینکه حوثی‌ها هم موجب تهاجم مستقیم عربستان قرار گرفتند و شرایطی فراهم آمد که سه جنگ علیه حوثی‌ها از سال 2004 تاکنون صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: سکوت کنونی عربستان سعودی به خاطر فشار جامعه جهانی است.

هانی‌زاده در پایان با اشاره به افزایش قدرت حوثی‌ها نسبت به گذشته تصریح کرد: در هر حال حوثی‌های یمن تلاش‌شان به خاطر این است که به نوعی مطالباتشان را عملی کنند و ممکن است این تظاهرات در آینده هم گسترش پیدا کند و به مناطق جنوب یمن کشیده شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: یمن ، حوثی ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.