متن نامه رهبر حوثی‌ها به رئیس جمهور یمن منتشر شد

پایگاه رسمی جنبش انصارالله گزارش داد: متن نامه رهبر حوثی‌ها به رئیس جمهور یمن منتشر شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یمن پرس، عبد الملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله در نامه‌ای به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن به پیام کمیته ریاستی یمن که از طرف ریاست جمهوری یمن به صعده فرستاده شده بود پاسخ داد.

طبق اعلام علی البخیتی از سران گروه حوثی که مسئول رساندن این نامه بوده، این نامه شامل راههایی برای حل مسائل مورد مناقشه بین دوطرف است.

متن نامه منتشر شده به این شرح است:
ریاست جمهوری محترم عبد ربه منصوری هادی
با سلام و درود
با توجه به مسئولیت دینی و ملی و اخلاقی در قبال مردم یمن که از فسادی که سالیان سال با آن درگیر هستند، رنج می‌برند؛ چیزی که امروز سبب بحران اشکار در بخشهای مختلف زندگی در یمن شده و با توجه به اینکه همه به این مسأله واقف هستیم که آنچه کشور را به بن بست کشانده،  خروج از مفاد کنفرانس گفتگوی ملی فراگیر که اشاره به مشارکت ملی دارد و تلاش برای به حاشیه راندن متعمدانه افرادی که دولتی نیستند از سوی دولت هست ، نیاز است تا گزینه های دشوار سیاسی اتخاذ شود.

از این رو برای رسیدن به یک راه حل عادلانه به منظور پاسخ به اعتراضات انقلابی مردمی وبه منظور بستن راه بر روی افراد سودجو که منافع مردم برایشان مهم نیست، به شما دیدگاه خود را پیرامون راه حلهایی که بهتر است اتخاذ گردد ارائه می نماییم:

  • اول: تصمیم حذف یارانه‌ها
1- بازنگری در تصمیم حذف یارانه های مشتقات نفتی
2- اتخاذ تصیم‌های فوری برای بستن سرچشمه های فساد بطوری که توافق بر روی این تصمیم‌ها انجام شود.
3- تشکیل کمیته ای اقتصادی از کارشناسان و متخصصین اقتصادی کشور که بر سر آنها توافق هست، تا بر اوضاع اقتصادی و نیز هزینه های دولتی و اشکالاتی که به سبب فساد بوجودآمده اطلاع یابند و پیشنهادهای لازم را ارائه دهند.

  • دوم : دولت
1-صدور فرمانی برای کناره گیری دولت و تشکیل دولتی که مشارکت ملی را به نمایش گذارد و توافق بر روی برنامه های آن،بطوریکه این مسأله در خلال دو هفته از تاریخ برکناری انجام پذیرد.
2- نخست وزیری مستقل که شهره به پاکی است و بر سر آن توافق وجود دارد انتخاب گردد تا پس از آن بر روی انتخاب وزرای دیگر نیز توافق حاصل شود.
3-محقق ساختن مشارکت ملی در تمامی دستگاه‌ها و مؤسسات دولتی طبق آنچه مفاد کنفرانس گفتگوی ملی برآن اشاره دارد.

  • سوم: مشارکت در تصمیمات سیاسی
1- بازنگری در تصمیم ایجاد هیئت ملی مشخص شده برای نظارت بر اجرای مفاد کنفرانس گفتگوهای ملی و کارهای کمیته پیش نویس قانون اساسی و تصویب پیش نویس نهایی آن
2- الزام مؤسسات رسانه ای رسمی به سیاست توافق و دست برداشتن از تحریک مذهبی و فرقه ای و برانگیختن درگیری ها و بکارگیری اصل بی طرفی در رفتار با اختلافات سیاسی طبق آنچه که مفاد نشست گفتگوهای ملی بر آن تأکید دارد.
3- توافق بر سر راهکار اجرایی مفصلی برای اجرای بندهای توضیح داده شده بالا
4- پس ازتوافق بر سر بندهای بالا و اعلام تصمیم درباره مسأله حذف یارانه مشتقات نفتی ونیز کناره گیری دولت و توافق بر سر تشکیل دولتی جدید، چادرهای موجود در ورودی های شهر صنعا به عنوان اولین گام برداشته خواهد شد.
و در هنگام تشکیل دولتی جدید طبق آنچه بر سر آن توافق شده است، چادرهای جدید موجود در داخل شهرداری نیز جمع خواهد شد.
و هنگام شروع بقیه بندها، اعتراضات انقلابی متوقف خواهد گردید.

در پایان تأکید می کنیم که این دیدگاه ارائه شده از سوی ما، از علاقه ما به امنیت و ثبات و منفعت کشورمان سرچشمه می گیرد و برای این منظور است تا فرصت را از افراد سودجو که زندگی توده مردم یمن برایشان اهمیت ندارد، بگیرد.

ما از این مسأله که جنابعالی تصمیم‌های شجاعانه که به نفع مردم هست و این گام های مثبت سبب می گردد تا به مردم یمن ارج نهاد شود، تقدیر می‌کنیم.

درود خالصانه ما را پذیرا باشید.

برادر شما عبدالملک الحوثی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۳
اگر رئیس جمهور یمن شعور داشته باشد باید به این نامه پاسخ درستی بدهد و تصمیماتی اتخاذ کند ، که اوضاع کشورش آرام شود .
اما اگر تحت تاثیر سعودی های پلید باشد ، پاسخ یک نامه منطقی را با گلوله داده و کشورش را به هوا خواهد فرستاد .
آخرین اخبار