رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی از تدوین سند پیشگیری از اعتیاد در عسلویه خبر داد

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، عزیز رضازاده در مراسم اعطای گواهینامه آموزش سلامت روان و پیشگیری از اعتیاد بهداشتیاران محیط کار که صبح امروز که با حضور موالی‌زاده معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجتمع تلاش برگزار شد اظهار داشت: بهزیستی به دلیل نقش مهمی که در سلامت روان در جامعه دارد برنامه‌های مدونی را تدوین کرده است.
.
رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی کشور با اشاره به  اینکه ارتقا سلامت روان در محیط‌های کاری یکی از سیاست‌های اصلی سازمان بهزیستی محسوب می‌شود گفت: سلامت عمومی از نظر اقتصادی بسیار مهم است و در این زمینه پکیج‌های آموزشی خوبی پیش‌بینی شده است .

وی تصریح کرد: برخی از برنامه‌های حوزه سلامت روان با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه شده است.

رضازاده با تاکید بر اعطای گواهینامه آموزش سلامت روان و پیشگیری از اعتیاد بهداشتیاران محیط کار گفت: در مرحله نخست از این طرح 300 گواهینامه به آموزش دیدگان تحویل خواهد شد که این افراد می‌توانند با حضور در محیط‌های کارگری، مشاوره‌های رایگان به کارگران بدهند.

رضازاده گفت: بنا داریم در مراحل بعدی طرح اشاره شده را در سایر استان‌ها تسریع بدهیم و در این زمینه از توان سایر دستگاه‌ها نیز استفاده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه افراد آموزش دیده با حضور در محیط‌های کاری کارگری، آموزش‌های رایگان سلامت روان به کارگران و خانواده‌هایشان می‌دهند گفت: علاوه بر طرح اشاره شده کارگران و خانواده‌هایشان می‌توانند با خط تلفن شماره 43945 تماس برقرار کنند و از مشاوره‌های تلفنی استفاده کنند.

رضازاده از تدوین سند پیشگیری از اعتیاد در عسلویه خبر داد و گفت: این سند به زودی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی خواهد شد که در این سند به موضوعات مختلفی از جمله خطرات اعتیاد، وضعیت جمعیتی و ... اشاره شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: پیشگیری ، اعتیاد ، مشاوره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار