مدیرکل استاندارد گیلان گفت: امسال برای اولین بار تصمیم گرفته‌ایم چای گیلان را معطر کنیم.

به گزارش گروه استانهای یاشگاه خبرنگاران ،محمدعلی یوسفی، از معطرسازی چای گیلان خبر داد و تصریح کرد: چای گیلان به طور طبیعی خوش عطر است اما از آنجایی‌که چای‌های خارجی به دلیل اسانس‌های خاصی که دارند مورد تقاضای مردم ما هم قرار گرفته‌اند، امسال برای اولین بار تصمیم گرفته‌ایم چای گیلان را معطر کنیم.

وی افزود: از سوی وزارت بهداشت برای دو اسانس ارل‌گری و بیرگاموت مجوز داده شده است.

یوسفی با بیان اینکه در نظر گرفتن اعتماد، اعتقاد و اعتبار، ارزش را برای کالا ایرانی به ارمغان می‌آورد، تصریح کرد: صادرات کالای بی کیفیت موجب از دست رفتن بازارهای هدفی می‌شود که با سختی کسب شده‌اند.

وی در مورد صادرات چای‌های سنواتی خاطرنشان کرد: در صورت صادرات این چای‌ها حتما باید تاریخ تولید آن که مربوط به سال 2006 است بر روی بسته بندی‌های چای درج شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان در مورد احتمال توزیع چای‌های سنواتی در بازار ادامه داد: اصولاً هر چای که در بازار توزیع می‌شود، اگر علامت استاندارد ندارد نباید خرید و فروش شود.

انتهای پیام/م
منبع: ایسنا
برچسب ها: چای ، رشت ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید داود
۱۷:۲۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۳
با سلام و احترام خواستم بگویم از اسانس شیمیایی استفاده نکنید ولی اسانسهای گیاهی موردی ندارد چای گیلان بعلت سالم بودن و بدون سم و کود شیمیایی بسیار طرفدار دارد حتی در خارج از کشور ولی تبلیغات بسیار ضعیف میباشد هم در داخل و هم در خارج با تشکر