یکی از دلایل از هم پاشیدگی گروه‌های موسیقی مسئله مالی و نبود هماهنگی ارگان‌ها است.

عبدالحسین کارگشا خواننده موسیقی در گفتگو با  خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگارانگفت: یکی از دلایل اصلی از هم پاشیدگی گروه های موسیقی در ایران مسئله مالی است. علاوه بر آن نیز دستمزدهای متفاوتی است که به عوامل یک اثر پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: در یک ارکستر تنها یک نفر حرف اول را می‌زند. به عنوان نمونه اگر دو نوازنده در یک گروه ارکستر از یک سطح توانایی برخوردار باشند، هرگز نمی‌توانند در یک گروه قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: اما اگر فردی تازه‌کار وارد گروه شود و دستمزد کمتری نسبت به بقیه اعضای گروه بگیرد بعد از مدتی نسبت به این دستمزد اعتراض می‌کند و این باعث تحریک مابقی اعضای گروه می‌شود چراکه تمام اعضای دستمزد یکسان نمی‌گیرند و این خود باعث از هم پاشی گروه می شود.
 
وی در ادامه اظهار داشت: در خارج از کشور اصلا یا شاید کمتر  این مسئله نسبت به ایران مطرح باشد، زیرا در خارج اسپانسر یا حمایت کننده مالی گروه یک ارگان خاص نه مانند ایران یک شخص باشد.

وی در پایان گفت: در ایران ارکستر ملی، عوامل سازنده‌اش مانند آهنگساز و نوازنده و ... از سوی وزارت ارشاد تامین مالی می‌شوند و حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند ولی مابقی گروه‌ها در ایران توسط اسپانسر شخصی حمایت می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.