معاون اول قوه قضاییه گفت: در دادستانی کل کشور به تعداد 25 هزار و 327پرونده با دقت اظهارنظر قضایی کردم و تعداد 1760 پرونده را که اعاده دادرسی و اعمال ماده 18 در آن‌ها شده بود را مورد بررسی قرار دادم.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "غلامحسین محسنی‌اژه‌ای" معاون اول دستگاه قضا در مراسم تودیع و معارفه برخی از مسئولان عالی قضایی که صبح امروز در کاخ دادگستری استان تهران برگزار شد اظهار داشت: خداوند را به خاطر همه نعمت‌هایش و این که در زیر پرچم ولایت و نظام اسلامی تنفس می‌کنم سپاسگذارم و از خداوند می‌خواهم قدردان این نعمت باشم.
 
وی ادامه داد: از آیت‌الله آملی لاریجانی به خاطرحسن ظن ایشان نسبت به خودم سپاسگذارم و امیدوارم نهایت تلاشم را در هر مرتبه‌ای که هستم به انجام برسانم و از همه بزرگواران و مسئولان عالی قضایی که در اینجا حضور به هم رساندند تشکر می‌کنم.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای افزود: بنده معاونینی رفیق و دلسوز، متعهد و پرتلاش در دادستانی داشتم و امروز سکان دادستانی کشور را به حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی واگذار می‌کنم و یقینا ایشان بهتر از من آنجا را اداره خواهد کرد و توفیقات بهتری خواهد داشت.  
 
وی تصریح کرد: در امور محوله به دادستانی کل کشور سعی وافر کردم و وقت فوق‌العاده‌ای گذاشتم و به فضل خدا کارها زمین نماند.
 
دادستان سابق کل کشور تاکید کرد: کار ویژه‌ای در ارتباط با پرونده‌های مواد مخدر صورت گرفت به طوری که برخی از آن‌ها در دیوان عالی کشور و برخی در دادستانی کل کشور وجود داشت که تمام آن‌ها رسیدگی شد و همچنین کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در این دوره تبدیل به قانون شد.  
 
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: آیت‌الله آملی لاریجانی در ارتباط با مسائلی که مربوط به امنیت و حقوق عامه می‌شد دستورات اکیدی داشتند که به دادستانی کل کشور ارجاع شد و تلاش کردیم در این زمینه انجام وظیفه کنیم.
 
وی تصریح کرد: یقینا اگر توفیقی بوده بعد از عنایات حضرت حق و عنایت و اعتماد رئیس قوه قضاییه و با همکاری همکاران بنده صورت گرفته که بی‌نهایت از آن‌ها سپاسگذارم.
 
معاون اول قوه قضاییه گفت: در دادستانی کل کشور به تعداد 25 هزار و 327پرونده با دقت اظهارنظر قضایی کردم و تعداد 1760 پرونده را که اعاده دادرسی و اعمال ماده 18 در آن‌ها شده بود را مورد بررسی قرار دادم یعنی چیزی در حدود 27 هزار پرونده را از ابتدا تا انتها و با دقت بررسی کردم.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در پایان خاطر نشان کرد: معاونت نظارت در این دوره تاسیس شد و بنده در هیات‌های چند نفره به 31 استان سفر کرده و گزارشی تهیه کردم و در دور دوم نیز در ارتباط با 4 استان گزارش تهیه کردم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: معاون ، قوه ، قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.