35 پروژه محرومیت‌زدایی با اعتبار6 میلیارد ریال در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از 35 پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی

35 پروژه محرومیت‌زدایی با اعتبار6 میلیارد ریال در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: پروژه خانه عالم روستای سلم‌آباد شهرستان سربیشه به نمایندگی از 35 پروژه محرومیت‌زدایی با حضور سردار حزنی و مسئولین استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

زهرایی با اشاره به اینکه در سال مالی گذشته 200 پروژه زودبازده، عام‌المنفعه و محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی خراسان جنوبی احداث و به بهره‌برداری رسیده، افزود: این پروژه‌ها از طریق موافقت با دستگاه‌های اجرایی و استانداری خراسان جنوبی احداث شده است.

وی تصریح کرد: تکمیل خانه عالم، احداث کتابخانه، ساماندهی گلزار شهدا، احداث خانه بهداشت و پایگاه اورژانس بین‌راهی از جمله پروژه ها احداثی بسیج سازندگی در سال گذشته بوده است.

وی از اعزام 635 نفر به اردوهای جهادی خبر داد و افزود: طی سه ماه نخست سال جاری 27 گروه جهادي به مناطق مختلف استان اعزام شدندكه از اين تعداد 8گروه مهمان، 3گروه دانشجويي و 16 گروه محلات به مناطق محروم و كمتر توسعه‌يافته استان اعزام شده‌اند.

زهرایی از شركت پنج هزار و 610 نفر از متربيان حلقه‌هاي شجره طيبه صالحين در اردوهاي جهادي خبر داد و گفت: مربيان حلقه‌هاي صالحين سراسر استان به مدت يك روز در اين اردوها شركت كرده‌اند.

وی اظهار کرد: اجراي پروژه‌هاي عمراني و محروميت‌زدايي، برگزاري كلاس‌هاي آموزشي، هنري و فرهنگي، خدمات‌رساني و امدادرساني از فعاليت‌هاي گروه‌هاي جهادي است.

زهرایی هدف از اردوهاي جهادي را ايجاد اميد و نشاط در بين محرومين استان، ايجاد روحيه خودباوري و جهادي در بين شركت‌كنندگان، خدمت‌رساني به روستاهاي دور افتاده با هزينه كم و ترويج فرهنگ كار و توليد در بين روستاييان دانست.

مسئول بسيج سازندگي خراسان جنوبي همچنین آموزش روستاييان در زمينه آموزش‌هاي فني وحرفه‌اي، آشنایی دانشجويان با مشكلات مناطق محروم، ترويج روحيه كارآفريني در بين دانشجويان، خدمات‌رساني به مردم محروم استان وغني‌سازي اوقات فراغت دانشجويان را از ديگر مزاياي اردوهاي جهادي ذکر کرد.

زهرایی با بیان اینکه در سال جاری 87 طرح اقتصاد مقاومتي در خراسان جنوبی اجرا شده تصریح کرد: در قالب این طرح‌ها 7ميليارد و 245 ميليون ريال تسهيلات به روستایيان استان پرداخت شده است.

وی افزود: اين طرح‌ها شامل استخر پرورش ماهي، مرغ بومي، توليد قارچ و كود آلي ورمي كمپوست، گلخانه خانگي، پرورش زنبورعسل، پرورش شتر و شترمرغ و صنايع تكميلي و تبديلي زرشك و زعفران بوده است.

زهرایی خاطرنشان کرد: اشتغالزايي روستایيان و تقويت توليدات داخلي از جمله اهداف اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی است.

مسئول بسيج سازندگي خراسان جنوبي همچنین يادآور شد: هم اکنون 125 طرح اقتصاد مقاومتي با پرداخت 9 ميليارد و 485 ميليون ريال تسهيلات در مناطق روستايي استان در حال اجرا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.