ظریف:

مرجعیت و همبستگی مردم عراق حرکت خطرناک گروه‌های تروریستی را کنترل کرد

وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به بغداد گفت: خوشبختانه با حضور مرجعیت عالی در صحنه و همبستگی مردم عراق حرکت خطرناک گروه‌های تروریستی کنترل شده است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف" رییس دستگاه دیپلماسی که به دعوت مقامات عراقی به این کشور سفر کرده است، در بدو ورود به بغداد در جمع خبرنگاران افزود: مبارزه با تروریسم نیازمند مشارکت همه کشورها است.
 
وی ادامه داد: خوشحالیم در روزهای اخیر تردید کشورها و دولت‌ها نسبت به گروه‌های تروریستی برطرف شده است.
 
رییس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: تروریسم خطر مشترک همه ملت‌های منطقه است و دعوای قومی و مذهبی نیست.

ظریف اظهار داشت: خوشبختانه با حضور مرجعیت عالی در صحنه و همبستگی مردم عراق حرکت خطرناک گروه‌های تروریستی کنترل شده است.
 
وی به اهداف سفر خود به کشور عراق اشاره کرد و گفت: ایران و عراق دارای روابط عمیق و گسترده‌ای هستند و حمایت از روند دموکراسی، تمامیت ارضی و وحدت ملی این کشور برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت بسیاری دارد.
 
وزیر امور خارجه همچنین گفت: ایران همواره حامی دولت های قانونی در عراق بوده و خوشحالیم که در مرحله جدید روند دموکراتیک در این کشور با انتخاب رییس جمهوری، رییس مجلس و نخست وزیر به نتیجه رسیده است.
 
ظریف اظهار خشنودی کرد که نخست وزیر جدید مورد تایید همه گروه‌های عراقی قرار گرفته است و می‌تواند آینده سیاسی عراق را شکل دهد.
 
شایان ذکر است؛ ظریف وزیر امورخارجه صبح امروز به منظور دیدار و رایزنی با همتای عراقی خود و تبریک به حیدر عبادی نخست وزیر جدید این کشور وارد بغداد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، عراق ، سفر ، ایران ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار