افزایش خطر سقط جنین با 3 رقمی شدن وزن

بارداری، دروان طلایی زندگی هر خانم است و مراقبت قبل و حین بارداری از ملزومات این دوران است یکی از مشکلاتی که بسیار مطرح است، باردار شدن با وزن بالاست.

دکتر شهره علی محمدی، متخصص زنان و زایمان و فوق تخصصی پریناتولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: اولین و مهمترین نکته تعادل در وزن خانم، قبل از بارداری است و خطرات چاقی خانم‌ها در هنگام باردار شدن بسیار بیشتر و عواقب آن برای جنین از اهمیت بیشتری برخوردار است.
در خانم‌هاییکه چاقی زیاد دارند و وزن سه رقمی است، احتمال سقط جنین در سه ماهه اول بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: خانم‌های چاق معمولا مبتلا به مسمومیت‌های دوران بارداری که ناشی از فشار خون بالا و دیابت بارداری است، می‌شوند. ضمن اینکه مسمومیت بارداری عوارض فراوانی برای جنین به همراه دارد از جمله اینکه موجب زایمان زودرس، کم وزنی،‌ وزن زیاد جنین می‌شود.

دکتر علی محمدی اضافه کرد: در مادران چاق، خطر مرگ جنین در ماه آخر بسیار زیاد است ضمن اینکه خطر ابتلا به آمبولی برای خود مادر وجود دارد که در این حالت وجود لخته در اندام‌های تحتانی و حرکت آن به سمت قلب و ریه،‌امکان مرگ ناگهانی مادر را بالا می‌برد و پزشکان برای جلوگیری از این اتفاق، طی بارداری، مجبور به استفاده از داروهای پیشگیری کننده از لخته هستند.

توصیه می‌شود خانم‌ها طی بارداری،‌مگر در مواردی که پزشک تاکید می‌کند، از استراحت مطلق پرهیز کنند و تحرک و پیاده روی داشته باشند تا شاهد عوارض ناشی از چاقی برای خود و جنین نباشند.


انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار