ژاک ویلنوو قهرمان فصل ۱۹۹۷ از سیستم فدراسیون جهانی برای دادن سوپرلایسنس به رانندگان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران   این انتقاد در پی حضور "مکس ورستاپن" در رقابت های فرمول یک بود. مکس در حالی که در ۲۰۱۵ وارد ۱۷ سالگی می شود، اما توانسته از فدراسیون جهانی سوپرلایسنس خود را دریافت کند که این به منزله اعلام حضور در رقابت ها است.

"مکس ورستاپن" هنوز شانزده ساله است و بعد از دوران حضورش در رقابت های کارتینگ، اولین تجربه خود را در پشت فرمان اتومبیل های تک سرنشین پشت سر می گذارد. او که قرار است در سال آینده در تیم تورو روسو حضور داشته باشد، در روزهای اخیر یکی از مهمترین بحث های رسانه ای در زمینه ورزش فرمول یک بوده است. 

ویلنوو گفت:«سوپرلایسنس باید یک معنا و مفهومی داشته باشد. فقط با طی کردن ۳ هزار کیلومتر نباید به کسی مجوز حضور در این رقابت ها را داد. در این زمینه چیزهایی است که درست اجرا نمی شود.»

وی افزود:دریافت سوپرلایسنس توسط ورستاپن مانند این می ماند که شما لایق گرفتن جایزه نیستید، اما همه جوایز به شما تعلق می گیرد. اما الان در فرمول یک این تفکر وجود دارد که هرچه رانندگان جوان تر باشند، بهتر است.

ویلنوو تاکید کرد:به نظر من این راه درستی نیست. سزار و ناپلئون از همان اول آدم های خوبی بودند، اما برای امپراتور شدن، قدری زمان لازم داشتند. اینکه جوان تر باشید به منزله این نیست که با استعدادتر هم هستید. شاید راننده سریعی باشید، اما در طول زمان می توانید تجربه کسب کنید.

«او هنوز یک بچه است و حضورش در رقابت های فرمول یک به نظر من یک ریسک است. شاید یک بچه خیلی بااستعداد باشد، اما یک جوان ۱۶ ساله که هنوز به دانشگاه هم نرفته، نمی تواند به دانشگاه برود و استاد باشد.»

وی گفت:باید برخی اوقات طبق سنت ها عمل کرد. باید نشان بدهید که شایسته حضور در رقابت های فرمول یک هستید، چون کارهایی که انجام می دهید، نشان می دهد که شما در این زمینه پخته شده اید.

آمدن او به فرمول یک خوب نیست و دو مشکل در این زمینه بوجود می آورد. یا او در ابتدای دوران حرفه اش در موتوراسپرت شکست می خورد و نابود می شود، که این اصلاً برای سال های بعدی او خوب نیست. یا اینکه تبدیل به یک قهرمان می شود که آن وقت فرمول یک زیر سوال می رود.

ویلنوو در آخر خاطرنشان کرد:الان این موضوع برای ردبول می تواند یک ابزار تبلیغاتی خوبی باشد، اما اگر این کمپانی ۴ سال دیگر کلاه ردبول را روی سر این جوان بگذارد، برای خود کمپانی هم بهتر خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار