پس از گذشت 199روز از گروگان گیری مرزبانان ایرانی توسط گروه جیش العدل هنوز خبری از گروهبان دانایی فر نشده اما منابع رسمی اعلام کردند که پیکر این گروهبان شهید پیدا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ در شامگاه هفدهم بهمن ماه 92بود که در منطقه "جکیگور" در شرق کشور و در مرز مشترک با پاکستان 5 مرزبان ربوده می شوند و 18بهمن خبر ربوده شدن 5 مرزبان به سرعت تیتر یک خبر های رسانه های داخل و خارج شد و پس از گذشت یک روز در 19 بهمن ماه گروهک تروریستی با انتشار تصاویر 5 مرزبان در صفحه توئیت خود این اقدام را بر عهده گرفت.

این گروهک بعد از 10 روز از از انتشار تصاویر مرزبانان اقدام به انتشار فیلم لحظه گروگان گیری کرد که در خصوص ساختگی بودن آن اظهارات متعددی صورت گرفت.

شروط جیش العدل برای آزادی گروگان ها

زمانی از این اقدام نگذشت که جیش العدل در مقابل ۵ سرباز ایرانی خواستار آزادسازی حدود ۴۰۰ نفر از زندانی‌های اهل تسنن شد. این گروهک باز هم روی توییتر نوشته بود: «بیایید معاوضه کنیم! اگر این سربازان برای حکومت ایران مهم هستند به خواسته جیش‌العدل تن بدهید! ما قبلا اعلام کردیم که برای سربازی به بلوچستان نیایید! حالا که می آیید جوابگو باشید.»

آزادی 4 مرزبان ایرانی 15 فروردین ماه

تلاش های دولت ایران ادامه داشت تا اینکه 15 فروردین ماه سال جاری العربیه خبر آزادی سه مرزبان ایرانی را منتشر کرد و در 17 فروردین ماه مرزبانان وارد خاک کشور شدند. عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با صدور پیامی آزادی مرزبانان ربوده شده توسط اشرار را تلاش هماهنگ مجموعه دستگاه های امنیتی، انتظامی، دیپلماسی و به ویژه مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و استانداری سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

استانداری سیستان: دانایی فر شهید شده است

اما هیچ خبری از گروهبان دانایی فر نبود. برخی گفتند شهید شده و برخی هم اعلام کردند همچنان گروگان است. تا اینکه ساعاتی پیش علی اصغر میرشکار معاون استاندار سیستان بلوچستان اعلام کرد: دانایی فر شهید شده است.

وزارت کشور: هنوز سندی دست ما نرسیده است

تلاش باشگاه خبرنگاران برای تائید خبر ادامه داشت تا اینکه «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اعلام کرد:  از زمان انتشار اخباری مبنی بر شهادت جمشید دانایی فر ما همچنان پیگیر این موضوع هستیم تا چنانچه سند و مدرکی دال بر تایید قطعی شهادت وی وجود دارد اعلام کنند اما تاکنون هیچ سند و مدرکی در این زمینه ارایه نشده است.

دادستان اهواز: هنوز گروه اعزامی خبر شهادت را تائید نکرده اند

 بعد از اظهارات معاون وزیر کشور قاضی محمد مرزیه دادستان اهواز گفت: قرار بود گروهی این موضوع را بررسی کرده و به منطقه اعزام شوند. تاکنون این گروه به دلیل برخی مشکلات اعزام نشده اند و تا زمانی که جسد به ایران منتقل نشود، شهادت او را تائید یا تکذیب نمی‌کنیم.

رئیس دادگستری سیستان: قبلا گفته بودیم دانایی فر شهید شده است

حجت السلام ابراهیم حمیدی رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان هم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: پیش از این هم گفته بودیم که وی شهید شده است. البته من هم خبر تکمیلی در این خصوص ندارم و باید پیکر شهید پیدا شود.

*گزارش سید هادی کسایی زاده

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۳:۰۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
لعنت بروهابیت کثیف انشاالله ک توسط آقا امام زمان همشون گردن زده میشوند
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۵۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
باید سربازان گمنام امام زمان یک تودهنی فراموش نشدنی به این گروهک شیاد وارد کنند.تا نتوانند دیگر ابراز وجود کنند.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۳:۰۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
لعنت براین گروه جیش العدل
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۲:۱۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
درود بر مرزبانان و سربازان غیور این سرزمین و صلوات بر روح پاک شهید مظلوم دانایی فر
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۹:۵۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
مرگ برگروهک جیش العدل وحامیان مالی وتسلیحاتی آن
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۳۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
مرگ بر جيش العدل
آخرین اخبار