معاون وزیر امور خارجه سوریه در مقاله‌ای نوشت اسرائیل با دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم مانع توسعه کشورهای عربی شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"فیصل المقداد" طی مقاله‌ای در روزنامه البناء چاپ لبنان با اشاره به اینکه درست است که آمریکا پیش از جنگ جهانی دوم در سال 1945 از بمب هسته‌ای برای بمباران "هیروشیما و ناکازاکی" در ژاپن استفاده کرد افزود: اما طرفی که ده‌ها هزار تن از غیرنظامیان فلسطینی و عرب و افراد بی‌گناه دیگر را کشت، سلاح کشتار جمعی اسرائیل است.

معاون وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: تاثیر اشغالگری اسرائیل فاجعه‌ای برای کشورهای عرب بود که به منع توسعه، پیشرفت و تحقق استقلال و همچنین حاکمیت کامل این کشورها بر ثروت و انرژی‌شان منجر شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سلاح کشتار جمعی اسرائیل به شکل مخربی بر تمامی کشورهای عربی تاثیر گذاشت، تاکید کرد: وقت بسیاری از کشورهای عربی در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی با ممانعت و دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم اسرائیل تلف شد.

"فیصل المقداد" نوشت: اسرائیل طبق معمول سیاست ابهام را در موضوع برنامه هسته‌ای و توان هسته‌ای-نظامی خود در پیش می‌گیرد و "ایهود اولمرت" نخست وزیر این رژیم هم در سال 2006 در مصاحبه با شبکه‌ای آلمانی در اختیار داشتن سلاح هسته‌ای را نفی نکرد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه ر پایان مقاله خود خاطر نشان کرد: موشک‌ها، بمب‌ها و مواد منفجره‌ای که ظرف یک ماه گذشته در غزه استفاده شده معادل 6 بمب هسته‌ای است؛ آیا ثابت نمی‌شود که اسرائیل سلاح کشتار جمعی منطقه است؟!

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار