معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت: با حفظ ارزش‌ها می‌توانيم به شهر اسلامي برسيم، چون ايران مهد دانش و تحقيقات در مورد معماری اسلامی است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، پيروز حناچي گفت: از كيفيت زندگي در شهرها و فضاي شهري ساخته شده راضي نيستيم و اين نقدي است كه بگوييم همه شهرها تقريبا شبيه هم هستند و تفاوتي بين شهرها ديده نمي‌شود. 

حناچي در باره معماري اسلامي گفت: اسلام آمده است روش زندگي کردن اسلامي را به ما بياموزد كه در اين مورد دو ايده وجود دارد؛ بعضي آن را يك مصداق مي‌دانند كه هر جا مناره‌اي و گنبدي باشد آنرا نمايي از اسلام مي‌دانند و بعضي آنرا يك مفهوم.

وي اظهار داشت: در شهرها اسير سيطره كميت وكيفيت هستيم و شهرها فقط به حجم ساخت و ساز وكسب در آمد و افزايش بودجه مي‌انديشند و رقابت مي‌كنند و براساس كيفيت فضاي شهري سالم رقابت نمي‌كنند و نتيجه اين كار افزايش كمي شهرها و تراكم آن در سطوح مسكوني و تجاري است.

حناچي تصريح کرد: اين موضوع عارضه‌هايي دارد كه يكي از اين عارضه‌ها به تناسبي که شهرها به صورت افقي حركت مي‌كنند از هسته شهر كه مراكز شهر هستند فاصله مي‌گيرند و باعث متروكه شدن بخش مركزي و بافت شهري مي‌ شوند.

معاون وزير راه و شهرسازي و دبير شوراي عالي شهرسازي و معماري کشور اظهار داشت: مدينه فاضله شهري است كه مردم براي تكامل در آن زندگي مي‌كنند و براي رسيدن به اين مدينه اولين قدم آن است كه ارزش ها را حفظ كنيم و اجازه ندهيم اين ارزشها از بين برود و در مرحله بعد با آموزه اين ارزشها زندگي امروز را بسازيم و با استفاده از دانش گذشته زندگي خود را بسازيم تا به شهر اسلامي برسيم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، راه ، شهرسازی ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار