معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا بر بالا بودن سرانه مصرف آب در کشور و ضرورت رعایت اصل صرفه‌جویی مناسب به عنوان عامل پیش‌گیرنده در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ رحیم میدانی در جلسه بررسی طرح‌های نیمه‌تمام آبی در استان اردبیل اظهار داشت: تمام تلاش‌ ما این است تا در قالب طرح‌های بهینه‌سازی مصرف آب بتوانیم این سرانه را تعدیل کنیم و یک تفکیک واقعی را در تامین آب شرب و بهداشتی با سایر نیازمندی‌های مردم به عمل آوریم.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای وزارت نیرو تعیین الگوی مناسب مصرف و توجه دادن خانواده‌ها به رعایت این الگوست، افزود: هر گروه خانوار که این الگو را رعایت کند با راهکارهای تشویقی روبه‌رو خواهد شد.

میدانی با یادآوری اینکه بخش عمده‌ای از منابع آبی کشور در بخش کشاورزی و با کمترین بهره‌وری مصرف می‌شود، عنوان کرد: در این طرح سعی شده است تمامی این آسیب‌ها و تهدیدها با راهکار‌های مناسب کارشناسی مورد توجه قرار گیرد که امیدواریم این نظام‌نامه بعد از تدوین در شورای عالی آب و بررسی دقیق و کارشناسی به تصویب برسد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تعدیل و کاهش چشمگیر منابع آب زیر‌زمینی را در سطح کشور و خشکسالی در اکثر دشت‌های ایران را یادآور شد و ادامه داد: بیش از نیمی از منابع آبی کشور از طریق سفره‌های زیر‌زمینی تامین می‌شود که با از دست رفتن این منابع مشکل بزرگ در کشور به وجود می‌آید.

میدانی همچنین به روند سد‌سازی‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: ما این امر را محدود کردیم و راهکاری جز بازنگری در روند سد‌سازی‌ها نداریم چراکه کاهش میزان روان‌آب‌ها در کشور ایجاب می‌کند که در این حوزه راهکار مناسب در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اردبیل ، بالابودن ، مصرف ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.