فرمانده انتظامي رفسنجان از شناسايي و دستگيري 4 عضو يك باند سرقت از منازل حومه شرقي اين شهرستان و كشف اموال سرقتي ميلياردي در عمليات پليس خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان و بنا به اعلام پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمد مهدوي نيا گفت: در پي وصول گزارش مبني بر سرقت اشياء قديمي و ارزشمند يك منزل در شهرستان رفسنجان ، ‌بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: با توجه به اهميت موضوع ، تيمي از كاراگاهان پليس آگاهي، با تشكيل جلسه اي در محل آگاهي ، ‌اقدامات فني تخصصي را براي دستگيري اين سارقان آغاز كردند.

سرهنگ مهدوي نيا خاطرنشان کرد: ماموران در كاري تيمي پس از چندين روز كار فني و اطلاعاتي يكي از سارقان حرفه اي سابقه دار 20 ساله افغان را دستگير و براي تحقيقات بيشتر به پليس آگاهي منتقل كردند.

وی تصریح کرد: متهم در بازجويي هاي اوليه منكر هر گونه سرقتي بود، اما با ارائه دلايل و مستندات موجود ناچار لب به اعتراف گشود و به جرم خود با همدستي 3 تبعه خارجي دیگر اعتراف كرد.

سرهنگ مهدوي نيا یادآور شد: بلافاصله پس از بررسي اعترافات متهم ، با هماهنگي مقام قضايي ماموران آگاهي به منزل متهمان وارد و در بازرسي از منزل اقلام فوق که به طرز ماهرانه اي در منزل جاسازي شده بود کشف شد.

وی گفت: اعضاي اين باند با شناسايي منازلي كه ساكنان آن در بيرون از خانه بودند و در زمان خلوت بودن کوچه يا محله اقدام به سرقت مي کردند.

سرهنگ مهدوي نيا افزود: در بازرسي از مخفيگاه سارقان، اقلام سرقت شده از جمله اشياء عتيقه سرقتي كشف شد كه در بررسي هاي اوليه بيش از 10 ميليارد ريال ارزش گذاري شدند.

وي خاطر نشان کرد: متهمان به6 فقره سرقت منزل اعتراف كرده اند كه در اين خصوص اين افراد به همراه پرونده تكميلي به مرجع قضايي معرفي وتحقيقات پليس براي كشف ساير سرقت هاي احتمالي ادامه دارد.

سرهنگ مهدوي نيا از شهرونداني که منازل آن ها مورد سرقت قرار گرفته است ، خواست: برای شناسايي وسایل خود به پليس آگاهي مراجعه کنند.

برچسب ها: سرقت ، اتباع خارجی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.