رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه تغذیه بالینی پیشگام و به سطح علمی پژوهشی قابل قبولی رسیده است.

دکتر محمد صفریان در گفتگو با خبرنگاران باشگاه خبرنگاران مشهد گفت : کشور ما در زمینه تغذیه به ویژه تغذیه بالینی مشکلات زیادی دارد که این مشکلات مواردی هم چون زير پوشش نبودن توسط بیمه ها و نداشتن دسترسي به محلول های استاندارد بین المللی برای تغذیه روده ای بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه را شامل می شود.

وی گفت : تغذیه بالینی در بیمارستان ها جایگاه خود را پیدا نکرده است و آموزش کارشناسان تغذیه کشور در زمینه تغذیه بالینی به سطح قابل قبول نرسیده و نیازمند توجه ویژه است ما نیز در حوزه تغذیه بالینی درآغاز مسیر هستیم اما در آینده نزدیک به بالاترین سطح ممکن دست خواهیم یافت.

صفریان افزود: در حال حاضر مشهد به عنوان قطب تغذیه بالینی در کشور شناخته می شود و در سال های اخیر اقدامات زیادی در حوزه تغذیه توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته است که چشم انداز امیدوارکننده ای در این حوزه ایجاد کرده است.

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : ساماندهی تغذیه بالینی در مراکز درمانی، ایجاد هماهنگی در دانشگاه ها، بیمارستان ها و بخش های مراقبت ویژه، فراهم آوردن زمینه های آموزشی در زمینه تغذیه بالینی و همکاری در عرصه بین الملل با دیگر کشورها از جمله اهداف این انجمن خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد امیدواریم بتوانیم عملکرد صحیح در حوزه تغذیه بالینی را در تمام کشور توسعه دهیم.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.