اگر برادران ما در گروه های اصلی شیعه، سنی و کرد می خواهند که جهان را به سمت دفاع از موصل سوق دهند و کشور را از طرح افراطی گری و تروریستی داعش نجات دهند، تنها راه رسیدن به این مقصود، وحدت و اتفاق نظر در خصوص تروریستی بودن طرح داعش است

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی عراق"؛ اکنون توجه جهان به سمت ماست و تازه شروع به گام برداشتن به سمت بازپس گیری سرزمین های اشغالی در عراق نموده ایم؛ می بینیم که نیروهای پیشمرگه، پس از آزادسازی کامل سد موصل، به سمت خود موصل پیشروی می کنند؛ چه اتفاقی افتاد که شرایط 180 درجه تغییر کرده و از حالت دفاعی به سمت هجوم و از شکست به سمت قله های پیروزی متحول شده ایم؟!

به سادگی و صراحت هرچه تمام تر باید بگوئیم ، این تغییری است که از یازدهم اوت جاری و به خاطر آنچه در حزب "اتحاد ملی" روی داد، آغاز شده است؛ مردی از "ائتلاف دولت قانون" پیشقدم شد تا تاریخ جدیدی در این مرحله ی حساس از تاریخ عراق، به ثبت رساند؛ عبادی و بزرگان دولت قانون و نوری مالکی، بسیار مسوولانه  رفتار کردند و ملت عراق همواره و تا ابد، این فداکاری را در ذهن خود به یادگار خواهند داشت .

این اشتباه است که بگوئیم، تاریخ جز شکست ها را ثبت نمی کند و اینکه پیروزی های کسانی که از میدان رقابت، به سمت تغلیب منافع ملی بر منافع گروه ها، عقب نشینی می کنند، به ثبت نمی رساند. بزرگان دولت قانون، در میدان ریاست بر مردم، به همراه رؤسای شش گروه سیاسی در حزب "اتحادملی"، پیروز شدند و تاریخ به زودی یادآور خواهد شد که "اتحاد ملی"، جنبش امت و دغدغه های آن و نیز درخواست تغییری که مرجعیت دینی خواهان آن بودند، را به پیروزی رساند. 

همه ی سیاستمداران، اعم از کسانی که از دایره حکومت و اداره ی دولت، عقب نشینی کردند و کسانی که عهده دار این امر شدند، برادران ما هستند؛ ملت عراق باید در زندگی سیاسی خود، این روحیه ی بزرگ را تداوم بخشد. آیا برادران ما در حزب "اتحاد ملی" نمی دانند که برادرنشان در حزب "دولت قانون" بودند که قدرت را به دون هیچ گونه خونریزی، در شرایط سخت و تاسف بار کنونی کشور، به آنها تحویل دادند؟ 

اگر برادران ما در گروه های اصلی شیعه، سنی و کرد می خواهند که جهان را به سمت دفاع از موصل سوق دهند و کشور را از طرح افراطی گری و تروریستی داعش نجات دهند، تنها راه رسیدن به این مقصود، وحدت و اتفاق نظر در خصوص تروریستی بودن طرح داعش است...جهان باید نظر و موضع سیاسی واحدی را از ما بشنود و هرگز صدایی ناامید کننده نشنود؛ چرا که آن، به میهن و ملت عراق آسیب می رساند و مسأله ملی گرایی را با شکست، ناامیدی و خسران روبه رو می سازد.  

در شرایط کنونی، وظیفه ما این است که وارد درگیری و نزاع های داخلی که موجب سوءاستفاده داعش از آن می گردد، نشویم و باید نظر جهان را متوجه تجربه ای که طبقه سیاسی جدید، بدان متحلی باشد، سازیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار