روزبرگ صدرنشین جدول رانندگان در اولین تمرین آزاد

مرسدس در حالی توانست رده نخست را در اولین تمرین آزاد گرندپری بلژیک بدست آورد که نیکو روزبرگ با اختلاف ۰٫۰۹۷ ثانیه ای نسبت به لوئیس همیلتون در رده اول قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران همانطور که از قبل هم پیش بینی می شد، موتورهای مرسدس به راحتی توانستند بیشترین حضور را در میان رده اتومبیل برتر داشته باشند و تیم اصلی این کمپانی هم در نیم ساعت پایانی تمرین اول، مرتباً دورهای سریع پیست سپا را به نام خود به ثبت می رساند.

روزبرگ آلمانی در پایان این تمرین توانست با ثبت زمان ۱:۵۱٫۵۷۷ از هم تیمی و تنها رقیبش در جدول قهرمانی فصل سریع تر باشد و رده اول را بدست آورد. 

اولین تمرین در پیست رویایی سپا فرانکورشامپ در هوایی آفتابی و تمیز برگزار شد. بسیاری از رانندگان به غیر از اینکه در پیچ مشهور Eau Rouge مرتکب اشتباهات بسیاری شدند، در نقاط دیگر پیست هم این استباهات خود را تکرار کردند.

مارکوس اریکسون راننده تیم کیترهم در اولین پیچ اسپین شد و به دور خود چرخید و آلونسو به همراه فتل به دلیل مشکلاتی که برای اتومبیل های آنان پیش آمد، نتوانستند در مرحله آخر تمرین دورهای خوبی را پشت سر بگذارند.

آندره لوترر راننده تازه کار تیم کیترهم که جایگزین کاموئی کوبایاشی شده است، رانندگی بی نقصی از خود به نمایش گذاشت و توانست جلوتر از هم تیمی اش، مارکوس اریکسون باشد.

الکساندر روسی دیگر راننده تازه وارد در گرندپری بلژیک، توانست با ماروشای خود در رده بیستم حضور داشته باشد. این در حالی بود که هر دو راننده تیم کیترهم پس از او قرار داشتند.

روسی گرچه حضوری موفق داشت، اما باید در تمرین های بعدی، زمانگیری و رقابت اصلی، صندلی خود را باری دیگر به مکس چیلتن بدهد.
در این میان باید اشاره کرد که آلونسو با زمانی که به ثبت رساند، بهترین راننده در میان افرادی بود که با موتورهای مرسدس رانندگی نمی کردند. جنسون باتن هم بعد از فراری آلونسو، توانست مک لارن نه چندان سریع خود را در رده چهارم پارک کند. کیمی رایکونن در رده پنجم قرار گرفت و سرجیو پرز راننده ای بود که با فورس ایندیای خود او را در رده ششم تعقیب کرد. کوین مگنوسن و نیکو هالکنبرگ به ترتیب از تیم های مک لارن و فورس ایندیا هم در رده های هفتم و هشتم حضور داشتند.

با قرار گرفتن دنیل ریکاردو و والتری بوتاس در رده های نهم و دهم، ۱۰ راننده برتر در این تمرین مشخص شدند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار