عدم درک متقابل، تفاهم و دخالت دیگران از مهمترین عوامل به ثمر‌نرسیدن ازدواج‌ها با اختلاف سنی زیاد است.

 محسن ایمانی مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،در رابطه با فاصله سنی مناسب برای ازدواج گفت: از آنجایی که میانگین عمر مردان 7 سال کمتر از میانگین عمر زنان است پس زنان جوانی که با مردان میانسال ازدواج می‌کنند دوره تنهایی‌شان، اختلاف سنی زوجین در سنوات زیادی از سالهای انتهایی زندگی است.

وی در ادامه افزود: زوجینی که اختلافات سنی زیادی دارند معمولا از درک نیازهای جنسی و عاطفی یکدیگر عاجزند. گاهی فرد مسن‌تر تجربیاتش را به رخ همسرش می‌کشد و او را خام می‌داند و در پاره‌ای از اوقات زوج جوان نیاز به یک همراه برای شور جوانی دارد و فقدانش را احساس می‌کند.

ایمانی تصریح کرد:‌گاهی در اثر اعتقادات ضعیف مشاهده می‌شود که زنان جوانی که با مردان میانسالان ازدواج کرده‌اند به علت عدم توانایی مرد در تامین انواع نیازهای همسرش، زن به انحراف کشیده شده است هم چنان که در بند زندان زنان افرادی مشاهده می‌شوند که مردانی میانسالی و یا پیر داشته‌اند و ریشه انحرافشان هم به همین موضوع برگشته است.

وی افزود: ازطرفی فاصله سنی زیاد فرزند و یکی از والدین (GENERATION GAP) باعث عدم درک یکدیگر به علت زاویه نگاه متفاوت دو نسل از یک موضوع می‌شود که معمولا در این شرایط والد مسن انرژی‌اش را در تربیت فرزند از دست می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سن ، ازدواج ، اختلاف ، سالمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار