گرایش روزافزون زنان انگلیسی به حجاب اسلامی

رويترز گزارش داد؛ زنان مسلمان انگليس هر روز بيشتر به استفاده از حجاب روی می‌آورند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران خبرگزاری رویترز در گزارشی از لندن به قلم بلیندا گلد اسمیت و اولیویا هریس نوشت: آمار نشان می‌دهد زنان مسلمان انگليس هر روز بيشتر به استفاده از حجاب روی می‌آورند. "سومرین فاروق" یکی از هزاران زن جوان مسلمان ساکن انگلیس است که بنا به دلایل مختلف تصمیم گرفته است برای نشان دادن اعتقاد خود به مردم اطراف از حجاب اسلامی استفاده کند. 

بر خلاف دیدگاه معمول که در آن  گفته می شود زنان جوان مسلمان بنا به اجبار مردان یا خانواده های خود به این کار روی می آورند، مطالعات و مصاحبه ها به واقعیتی متفاوت اشاره می‌کند و نشان می‌دهد که در میان  مسلمانان، زنان اغلب با تصمیم و اراده خود از حجاب استفاده می‌کنند. 

با اینکه کمتر از پنج درصد از جمعیت 63 میلیون نفری انگلیس را مسلمانان تشکیل می‌دهند ولی آمار رسمی درباره تعداد زنان مسلمانی که از پوشش سر یا حجاب و پوشش کامل صورت یا نقاب استفاده می‌کنند مشخص وجود ندارد. 

شانزا علی، 25 ساله که مدرک فوق لیسانس دارد و در یک سازمان غیرانتفاعی در لندن کار می‌کند گفت وی در پاکستان متولد شده و با اینکه مادر پاکستانی وی هرگز حجاب نداشته است ولی او و خواهرش سانداس در سن 20 سالگی تصمیم به استفاده از حجاب گرفتند. 

شانزا در محل خانه‌شان در شرق لندن به رویترز گفت: من تصمیم گرفتم به عنوان یک مسلمان تعهد خود را نشان دهم و از آن تاریخ تا کنون نیز هرگز این کار را متوقف نکرده‌ام. بر روی دیوارهای اتاق در کنار عکس‌های خانوادگی، یک سجاده نیز دیده می‌شود. 

آماری که اخیرا گروه موسوم به "سنجش حملات ضد مسلمانان" منتشر کرد نشان می‌دهد حمله به مسلمانان در جامعه انگلیس در حال افزایش یافتن است. 

این گروه در اولین سال بررسی خود اعلام کرد در فاصله اول آوریل 2012 تا سی آوریل 2013 حدود 584 حمله علیه مسلمانان ثبت شد که 74 درصد آنها به صورت آنلاین بوده است. 

58 درصد حملات فیزیکی علیه زنان مسلمان صورت گرفت و از این میان نیز هشتاد درصد حملات علیه زنانی بود که از حجاب یا نقاب استفاده می‌کردند. 

این آمار در طول دوره ده ماهه از ماه مه سال 2013 تا ماه فوریه سال 2014 به 734 مورد رسید که پنجاه و چهار درصد آنها علیه زنان مسلمان بود. 

ماتیو فلدمن از موسسان مرکز مطالعات فاشیستی، ضد فاشیستی و پسافاشیستی در دانشگاه تیساید گفت نکته حیرت آور این است که در کنار افزایش موارد حمله به زنان مسلمان دارای ظاهر اسلامی، بر تعداد زنانی که به استفاده از حجاب روی آورده‌اند نیز افزوده شده است. 

نتایج تحقیقات دانشگاه بیرمنگام نیز در یک دوره زمانی 15 ساله نشان داد هیچ یک از زنانی که هدف حمله قرار گرفته بودند استفاده از حجاب را کنار نگذاشتند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار