لاریجانی:

مردم سالاری از طریق رسانه‌ها عمیق تر می‌شود/ اختلاف نظرها نباید به دشمنی تبدیل شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بدون اطلاع رسانی و خبر نمی‌توان زندگی کرد، اشراف خبری، سطح فکری جامعه را بالا می‌‌برد که البته عطش نیاز به خبر روز به روز بیشتر می‌شود.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علی لاریجانی" صبح امروز پنجشنبه(30مردادماه) در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان قم با تسلیت شهادت امام صادق(ع) و گرامیداشت روز خبرنگار گفت: امیدوارم روز خبرنگار باعث شود که جایگاه خبرنگاران بیشتر در جامعه مشخص شود، مسئله رسانه رکن مهمی در زندگی فردی و اجتماعی مردم دارد و همه با خبر به حقیقت‌های دست پیدا می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بدون اطلاع رسانی و خبر نمی‌توان زندگی کرد، اشراف خبری، سطح فکری جامعه را بالا می‌‌برد که البته عطش نیاز به خبر روز به روز بیشتر می‌شود.

لاریجانی تصریح کرد: ساماندهی اجتماعی و سیاسی بدون کار خبرنگاران مخصوصا در جوامع مردم سالار امکان پذیر نیست، از طریق رسانه موضوع مردم سالاری عمیق تر می‌شود.

وی ادامه داد: اگر مردم سالاری به معنای اداره کشور براساس رای مردم است باید این رای دقیق باشد تا سعادت کشور تامین شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: غنی شدن موضوع دموکراسی به کار شما خبرنگاران مربوط می‌شود و اگر هدف سعادت جامعه است رکن رسانه‌ها قابل انفکاک نیست بنابراین از کار خوب خبرنگاران کلیت جامعه علاوه بر نخبگان بهره می‌برند.

لاریجانی گفت: اصحاب رسانه مسئولیت مهمی در موضع سعادت جامعه دارند بنابراین باید با تحلیل و تسلط دقیق از شرایط جامعه به موضوعات مختلف بپردازند.

رئیس نهاد قانون گذاری تصریح کرد: به دلیل اینکه خبرنگاران نقش پژوهشگر میدانی را ایفا می کنند کتاب‌هایی که توسط آنها نوشته می‌شود جزو پرفروش ترین کتاب‌های جهانی می‌شود بنابراین باید خبرنگاران با شناخت در قسمت پژوهش اطلاعات خود را بالا ببرند.

وی گفت: قم به دلیل اینکه قائمه تشیع است و دانشمندان و فضلای زیادی در آن زندگی می کنند نقش مهمی دارد که باید خبرنگاران از ظرفیت فضلا در مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی استفاده کنند.

لاریجانی ادامه داد: هر چه بتوان غنای گفتگوها در حوزه‌های مختلف را ارتقاء داد شرایط کشور مطلوب تر می‌شود.

وی تصریح کرد: پدیده‌ها دو وجه سطحی و عمقی دارند بنابراین باید در موضوعات مختلفی مانند عدالت مفهوم تبیین شود که البته خیلی این اتفاق نمی‌افتد و درک‌های سطحی از این موضوعات می‌شود.

رئیس نهاد قانون گذاری با تاکید بر درک تشریح اقتصاد مقاومتی گفت: باید به اولویت‌های کشور پرداخت به طور مثال یکی از مهمترین موضوعات توجه به مسائل اقتصادی است.

لاریجانی افزود: درگیری برای رسانه‌ها جذاب است اما در گیری مهم است که سطح فکری و گفتمان جامعه را بالا ببرد. رسانه‌ها باید به موضوع توسعه و آبادانی بپردازند و نباید فراموش کرد تنها با  تدوین قانون و بخشنامه آبادانی ممکن نمی شود بلکه باید رسانه‌ها و مردم با اراده قوی زمینه توسعه را فراهم کنند.

رئیس نهاد قانون گذاری ادامه داد: مشکلات مختلفی مانند بیمه خبرنگاران و مسائل حوزه سلامت نشان از آن دارد که باید اقتصاد کشور درست شود بنابراین باید جذابیت‌های خبری را روی نیازهای مهم جامعه برد که این موضوع احتیاج به درک عمیق دارد.

رئیس مجلس درباره موضوع رکود در بخش اقتصادی استان قم گفت: وضعیت رکودی در قم نسبت به استان‌های دیگر بهتر است البته برای اشتغال زایی باید توسعه تولید محور قرار داده شود و رسانه‌ها نیز به این موضوع تاکید کنند؛ شاید در حال حاضر در حدود 15 درصد به موضوع تولید پرداخته می‌شود.

لاریجانی گفت: در کشوری که دموکراسی وجود دارد طبیعی است که اختلاف نظر نیز باشد اما مهم این است که این اختلاف نظرها به دشمنی تبدیل نشود و باید سعی کرد این موضوع تبدیل به جریان مطلوب شود.

رئیس نهاد قانون گذاری ادامه داد: باید تلاش کرد فضای کشور به سمت تعامل پیش رود و رسانه‌ها نیز با توجه به شرایط جهانی سعی کنند در کشور وفاق ایجاد کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در چگونه پرداختن رسانه‌ها به موضوعات متنوع تعبیرهای مختلفی شود، که فضای کشور به فضای عقلانیت و مودت تبدیل شود.

گفتنی است؛ در ابتدای این مراسم محمد نیا مدیرکل صدا و سیمای قم، توکلیان معاون مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، کاوه یار از پیشکسوتان عرصه رسانه و عبداللهی مدیرمسئول روزنامه آرمان روابط عمومی و مشاور رسانه ای استاندار قم درباره روز خبرنگار دغدغه‌های خود را به رئیس مجلس اعلام کردند و از لاریجانی درخواست مساعدت کردند.

پایان پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار