استاندار خراسان رضوی به منظور توسعه سرمایه گذار خواستار همکاری مشارکت هندوستان در توسعه راه های استان شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،علی رضا رشیدیان در جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت که در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، با بیان اینکه به منظور توسعه سرمایه گذاری های کشور هندوستان در توسعه خطوط ریلی استان اقداماتی در دستورکار قرار گرفته است، گفت: در همین راستا مذاکراتی برای ایجاد خطوط مستقیم پرواز بین حیدرآباد هندوستان و مشهد صورت گرفته است.

وی با اشاره به اعمال تحریم های اخیر کشورهای اروپایی نسبت به روسیه اظهار داشت: خراسان رضوی در حوزه تولید مواد غذایی از جمله محصولات دامی، لبنی شیرینی جات و صنایع تبدیلی دارای ظرفیت هایی فراوانی جهت ایجاد رابطه بارگانی و صدور محصوات خود به آن کشور می باشد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به جلسه اخیر هیئت دولت در خصوص بررسی مشکلات اقتصادی کشور برای خروج از رکود تورمی خاطرنشان کرد: به منظور عملیاتی شدن مصوبات این جلسه باید برخی از اصول اصلاح شده و مشکلات اجرایی رفع گردد.

رشیدیان از سفر استاندار مرو به خراسان رضوی از 4 تا 6 شهریور ماه خبر داد و افزود: بخش خصوصی باید از فرصت پیش رو بهره لازم را برده و زمینه افزایش تعاملات اقتصادی بین دو استان را فراهم کرده و همچنین شرایط را برای ایجاد نمایشگاه های اقتصادی مشترک فراهم کنند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور با برگزاری جلساتی تخصصی اقدام به منطقه بندی استان های کشور کرده است، اظهار داشت: در این تقسیم بندی خراسان رضوی با استان های خراسان شمالی، جنوبی، کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان هم گروه شده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: جلسه مشترک این استان ها 13 شهریور ماه در مشهد برگزار خواهد شد.

رشیدیان در همین راستا از ایجاد کمیسیون های اشتغال، عمرانی و سیاسی، امنیتی برای پیگیری مطالبات استان در حوزه های گوناگون در این نشست خبر داد و گفت: این کمیسیون ها همچنین نیازهای بخش خصوصی را بررسی کرده و زمینه تعاملات مشترک اقتصادی و سرمایه گذاری ها بین خراسان رضوی و این استان ها را فراهم می کنند.

وی اظهار داشت: خراسان رضوی با ثبت 317 درخواست ایجاد شرکت از بهمن ماه 92 تا مرداد ماه سال 93 نسبت به 10 سال گذشته با رشد تقریبا سه برابری روبرو شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به روند صعودی صادرات استان در چهار ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: نگاه به صادرات، حمایت از بخش خصوصی و پیدا کردن بازارهای جدید در سطوح منطقه ای و بین المللی جزو سیاست های اقتصادی دولت بوده و در استان پیگیری می شود.

رشیدیان بیشترین حجم واردات استان را مربوط به گندم دانست و تصریح کرد: با وجود ورود گندم به استان امسال فروش گندم کشاورزان به سیلوهای دولتی 13 درصد رشد داشته که نشان از همراهی کشاورزان با سیاست های اقتصادی دولتی است.

گفتنی است در این جلسه بخش خصوصی مشکلات پیش روی را با استاندار در میان گذاشتندب/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.