در مراسم تجلیل از آزادگان دفاع مقدس در فرهنگسرای بهمن مطرح شد

قائم مقام ریاست مجلس شورای اسلامی: تمام سرمایه‌های ایران اسلامی از دفاع مقدس نشأت می‌گیرد

سید محمد حسن ابوترابی فرد در سخنانش از دفاع مقدس به عنوان منشأ و منبع سرمایه‌های ایرانی در دنیای اسلام یاد کرد.

به گزارشخبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز و خانواده‌هایشان با حضور سردار سرتیپ عبدالله عراقی جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه، سید محمد حسن ابوترابی‌فرد قائم مقام ریاست مجلس شورای اسلامی، حامد زمانی خواننده انقلابی، مهندس سید محسن اسدی شهردار منطقه 16 شهرداری تهران، لاله افتخاری نماینده مجلس، عباس قنبری ریاست فرهنگسرای بهمن در این فرهنگسرا برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی روحبخش از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی، مجری برنامه احمد اکبرنژاد، با خیر مقدم از حضار از صابر خراسانی دعوت به شعر خوانی کرد.


پس از شعرخوانی وی، مهندس سید محسن اسدی در سخنرانی خود به حدود 5000 شهید و بالغ بر دویست جانباز از منطقه 16 تهران در جبهه های جنگ اشاره کرد و گفت: با درنگ در زندگی خانواده‌های آزادگان جمهوری اسلامی در می‌یابیم که آنها زندگی به مراتب سخت‌تری از خانواده شهدا داشته‌اند.

وی از طرف اعضای قرارگاه شهید شاطری به آزادگان حاضر در سالن و خانواده‌هایشان خوش آمد گفت و از آنها تمجید کرد.

پس از سخنرانی شهردار منطقه 16، حامد زمانی شاعر انقلابی با تشویق حضار به اجرای سه قطعه، "می‌کشیم"، "روز روشن" و "مرگ بر آمریکا" پرداخت.

پس از اجرای قطعات هنری توسط حامد زمانی، سردار سرتیپ عبدالله عراقی، جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه برای دقایقی به سخنرانی پرداخت.

محوریت سخنرانی سردار عراقی بر اقدامات انسانی و خداپسندانه آزاده مرحوم سید علی اکبر ابوترابی بود که از وی به عنوان سرور و سالار آزادگان جمهوری اسلامی یاد کرد.

وی همچنین عنوان کرد: سید علی اکبر ابوترابی نمونه یک منتظر واقعی بود، وی با اینکه اوضاع مساعد مالی در خانواده حکمفرما بود هیچ دلبستگی و وابستگی به حال دنیا نداشت و در عمر خود یک بار هم در ماشین کولر دار ننشست.

باید گفت وقتی انسان خدامحور شود، خداوند اجرش را به او خواهد داد.

پس از سخنرانی سردار عراقی، سید محمد حسن ابوترابی‌فر، قائم مقام ریاست مجلس شورای اسلامی و برادر آزاده سرافراز سید علی اکبر ابوترابی‌فر به جایگاه آمد.

وی اظهار داشت: تمام سرمایه‌های امروز انقلاب و دنیای اسلامی از ارزش‌های دفاع مقدس نشأت می‌گیرد.


سرمایه گرانقدر امنیت امروز کشورمان، میوه شیرین و دلپذیر دفاع مقدس است.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: برگ افتخار آمیز اسارت زرین ترین و درخشان‌ترین برگ دفاع مقدس است، کدام تاریخی چنین فرزندان برومندی را در اختیار داشته است؟

قائم مقام ریاست مجلس شورای اسلامی هم چنین خاطر نشان کرد: روسای اردوگاه‌های عراقی که اسیران ایرانی در آنها بودند، اقرار کرده‌اند که این اسیران در این جا یک جمهوری اسلامی برپا کرده‌اند بدون پرچم ایران.

سربازان سلحشور ما منتظر پیروزی و خبر آن بودند نه پایان جنگ و پذیرفتن قطعنامه، خبر پذیرفتن قطعنامه تمام اسیران ایرانی را در اردوگاه‌ها در سوگ و غم فرد برد.

پس از سخنان ابوترابی از وی، سردار سرتیپ عبدالله عراقی،‌ لاله افتخاری،‌محسن اسدی، عباس قنبری، علوی معاونت اجتماعی منطقه 16 و رئیس آموزش و پرورش این منطقه برای تجلیل از آزادگان و خانواده‌هایشان دعوت به عمل آمد. بدین ترتیب از چند خانواده از آزادگان دعوت به عمل آمد تا برای تجلیل به روی سن بیایند.

در پایان پس از تجلیل از خانواده آزادگان و سردار سرتیپ عراقی و سید حسن ابوترابی، نتیجه یک قرعه کشی که در آن 8 خانواده از آزادگان کمک هزینه سفر به مشهد مقدس را دریافت می‌کردند، با شمردن کدهای مخصوصی به آنها اعلام شد.

پس از اجرای قطعه ای سرزمین من مراسم پایان یافت.

انتهای پیام /
برچسب ها: ایران ، سرمایه ، دفاع ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار