قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: تاکنون 2 میلیون و 320 هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور قرارداد آنها منعقد شده است که از این تعداد یک‌میلیون و 600 هزار در مرحله نازک‎کاری و یک‌میلیون و 250 هزار افتتاح شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان ؛مهر آبادی افزود: در حال حاضر 144 هزار واحد مسکن مهر در  کشور آماده افتتاح هستند و بیشتر مسکنهای منعقد شده، باقی مانده بیش از 82 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 45 هزار میلیارد تومان در زمینه مسکن مهر در کشور تسهیلات پرداخت شده است، گفت: این در حالی است که دولت گذشته 60 هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژهها برآورد کرده است و دولت امروز با 50 هزار میلیارد تومان این رقم موافقت کرده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: برابر قانون ساماندهی و حمایت از تولید مسکن مهر به عهده دولت است و در این خصوص دستگاههای مختلف باید تلاش خود را برای افتتاح مسکنهای مهر به کار بگیرند.

وی بیان داشت: از محل یارانهها 220 میلیارد تومان به خدمات زیربنایی مسکنهای مهر کشور قرار گرفته است، این در حالی است که در دولت گذشته یک قرارداد مبنی بر اینکه سه بخش دولت، وزارت نیرو و وزارت کشور هر کدام 400 میلیارد تومان برای تکمیل مسکنهای مهر یعنی یک‌هزار و 200 میلیارد تومان بدهند و تاکنون تنها دولت در این خصوص 800 میلیارد تومان یعنی دو برابر سهم خود را به وزارت نیرو و به منظور تکمیل مسکنهای مهر پرداخت کرده است.

مهرآبادی تصریح کرد: در سطح کشور 660 واحد مسکن مهر دارای مشکل آب، 675 مورد مشکل برق و 716 واحد مشکل گاز دارند که 600 میلیارد تومان در این خصوص هزینه خدمات روبنایی نیاز است که در این خصوص یک کارگروه تشکیل شده است.
انتهای پیام/ب
برچسب ها: مسکن ، مهر ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.