نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود زیاده‌روی پلیس در استفاده از تسلیحات نظامی علیه ناآرامی‌های مدنی، نمایندگان کنگره به دلیل کسب درآمد بیشتر از افزایش استفاده از این تسلیحات حمایت می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه روزنامه واشنگتن پست، نتایج یک بررسی و نظرسنجی در سال گذشته میلادی نشان داد که آن دسته از نمایندگان کنگره که با تسلیح پلیس آمریکا به سلاح‌های نظامی موافقت می‌کنند و به آن رای مثبت می‌دهند، 73 درصد بیشتر از درآمدی که صنایع دفاعی به دست می‌آورند، درآمد کسب می‌کنند.


بر اساس این گزارش، نتایج این نظرسنجی نشان داد که 58 درصد از مردم آمریکا بر این باورند که ارائه سلاح‌های نظامی به پلیس باعث شده است نیروهای پلیس از حد مجاز فراتر روند و بیش از حدی که برای آنان تعیین شده است، از سلاح‌های نظامی استفاده کنند.

نظرسنجی اخیر موسسه پیو در آمریکا نیز نشان می‌دهد که بسیاری از مردم آمریکا معتقدند اقدام پلیس در شهر فرگوسن ایالت میسوری بیش از حد نیاز بوده است.

بنابراین سوالی که مطرح می‌شود این است که به چه دلیل نمایندگان کنگره همچنان از طرح مسلح کردن پلیس به سلاح نظامی حمایت می‌کنند؟ به همان دلیلی که اعضای این نهاد قانونگذاری از افزایش جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی این کشور علیه مردم آمریکا و یا جرائم رخ داده در زمینه جنبش وال استریت حمایت می‌کنند، پول.

در واقع گزارش‌ها و بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که آن دسته از نمایندگان کنگره که با طرح خلع سلاح نظامی پلیس مخالفت می‌کنند، 73 درصد بیشتر از کسانی که از این طرح حمایت می‌کنند، درآمد به دست می‌آورند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار