سفیر فیلیپین در جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط گردشگری با جزیره قشم تأکید کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس ادواردو مارتین منز در دیدار با فرماندار شهرستان قشم گفت : سالانه بیش از۱۵۰ هزار فیلیپینی به ایران سفر می کنند و جزیره قشم مکان مناسبی برای سفر خانواده های فیلیپینی است .

وی با قدردانی از فرماندار شهرستان قشم بخاطر مهمان نوازی مردم ، خواستار همکاری طرف ایرانی با مسئولان سفارتخانه فیلیپین در ایران برای بررسی و ساماندهی مسائل و مشکلات اتباع فیلیپینی در قشم شد.

اتباع فیلیپینی شاغل در کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس ، ایامی از سال را در جزیره قشم می گذرانند.

سفیر فیلبپین با اشاره به فعالیت زنان ایرانی دوش به دوش مردان در امور اجتماعی افزود : دیدار امروز من با یک بانوی فرماندار نیز دلیل روشنی بر این ادعاست و حضور بانوان ایرانی حتی در سمت های سیاسی قابل مشاهده است.

عزت کمال زاده چهارمین فرماندار زن در دولت یازدهم است که در اردیبهشت ماه امسال به عنوان فرماندار شهرستان قشم منصوب و مشغول کار شد.

ادواردو مارتین منز گفت : در بازدید خود از برخی دانشگاه های ایران شاهد حضور چشمگیر زنان در عرصه های علمی، آموزشی و دانشگاهی بودم.

سفیر فیلیپین به امضای تفاهم نامه ورزشی ایران و کشورش اشاره کرد و گفت : جزیره قشم مناسب ترین مکان برای توسعه روابط ورزشی دو کشور در عرصه ورزش های آبی و ساحلی بانوان است .

ادوارد مارتین منز افزود : در هزار و۷۰۰ جزیره فیلیپین ورزشهای آبی و ساحلی بسیار رایج است و این موضوع می تواند زمینه را برای اجرای برنامه های مشترک بین ایران وفلبپین ایجاد کند.

وی برای اعزام مربیان کار کشته در رشته های شنا، قایقرانی، دوچرخه سواری و دو و میدانی از فیلیپین به ایران اعلام آمادگی کرد.

سفیر فیلیپین در ایران اعزام مربیان ایرانی در رشته های کشتی، جودو و کاراته به فیلیپین را خواستار شد .

در این دیدار فرماندار شهرستان قشم نیز بر ضرورت گسترش روابط ورزشی و گردشگری فیلیپین و جزیره قشم تأکید کرد و گفت : همکاری های دو طرف در این زمینه ها با محوریت زنان می تواند فصل جدیدی را در روابط دو کشور ایجاد کند.

عزت کمال زاده حضور زنان ایرانی را در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فراتر از یک حضور نمادین دانست و افزود : مسئولان کشوری و استانی علاقه مند هستند که زنان ایرانی حتی در عرصه سرمایه گذاری خارجی فعال شوند و کشور فیلیپین مقصد مناسبی برای این هدف است.

وی از سفیر فیلیپین در جمهوری اسلامی ایران خواست زمینه سفر گردشگران و ورزشکاران فیلیپینی، به ویژه بانوان فعال این کشور را در این دو عرصه، به جزیره قشم فراهم کند.

قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس با ۱۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت از جاذبه های گردشگری منحصر بفردی مانند جنگلهای حرا ، سواحل بکر ، دره ستاره ها ، غار خربس و مکانهای گردشگری مختلف برخوردار است .
انتهای خبر/


 

برچسب ها: سفیر ، گردشگری ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.