رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: تلاش و همت ما بر این است تا مبادلات اقتصادی دو کشور ایران و آذربایجان به ویژه استان اردبیل به عنوان نزدیکترین نقطه مرزی می‌تواند تحول‌آفرین باشد.

حسین پیرمؤذن در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: گروه اعزامی از سوی اتاق بازرگانی اردبیل که متشکل از بیش از 20 نفر از بازرگانان با سابقه استان اردبیل به همراه تعدادی از مدیران اقتصادی استان است که طی دو روز متوالی از تعدادی کارخانه‌های فعال در جمهوری آذربایجان بازدید کردند و به تبادل اندیشه و اندوخته علمی و تجاری خود با همتایان آذربایجانی پرداختند.

وی گفت: اولین بازدید گروه اعزامی کارخانه تولید صنایع چوبی و MDF بود که با استقبال حاضران مواجه شد و طی آن از امکانات و تولیدات این مرکز با استاندارد بالایی که به تولید پارکت، درب و سایر محصولات مشابه اقدام می‌کردند، بازدید به عمل آمد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان گفت: هیئت اعزامی در روز دوم بازدید خود راهی جاده باکو - سومقائیت شد تا از «پارک تکنولوژی‌های سومقائیت» بازدید کنند.

پیرمؤذن افزود : بزرگترین مشکل بازرگانان اردبیلی عدم ترانزیت کالاهایشان از گمرک بیله‌سوار است چرا که مقامات آذربایجان تلاش وافر دارند که ترانزیت کالاها صرفاً از گمرک آستارا صورت گیرد که این امر سبب می‌شود که سود مالی حاصل از این قضیه نصیب گمرک استان گیلان شود و از طرف دیگر به دلیل بعد مسافت هزینه بیشتر و شرایط سخت‌تری را برای بازرگانان ما تحمیل می‌کند.

وی خواستار 24 ساعته شدن ساعات کار گمرکات شدند تا در ورود و خروج مسافران و بازرگانان دو طرف تسهیل صورت گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.