مدير كل امور اجرايي زكات كميته امداد امام خميني (ره) كشور از بازسازي و ساخت 5 هزار پروژه محروميت زدايي در روستاها از محل زكات خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ مدير كل امور اجرايي زكات كميته امداد امام خميني (ره) كشور در نشست خبری با اشاره به روايات ديني نقل شده در بحث زكات، گفت : زكات فريضه مهمي است كه قبولي نماز در گرو پرداخت آن بيان شده است.

نبی لو مدير كل امور اجرايي زكات كميته امداد امام خميني (ره) كشور با اشاره به اينكه زكات ازشئونات اسلامي است، افزود: درست است كه در راستاي اداي اين فريضه اقدامات مطلوبي صورت گرفته است ولي تا اداي كامل آن فاصله زيادي است و بايد با استفاده از ظرفيت رسانه در اين زمينه نيز اقدام شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمينه جمع آوري زكات طي سال گذشته، اظهار كرد: برنامه ما براي جمع آوري زكات در اين مدت 178 ميليارد تومان بود كه با تلاش دبيرخانه شوراي زكات 270 ميليارد تومان جمع آوري شد.

مدير كل امور اجرايي زكات كميته امداد امام خميني (ره) كشور با اشاره به ساخت، بازسازي و مرمت 5 هزار پروژه محروميت زدايي از محل زكات در روستاها ، اضافه كرد: بيش از 100 ميليارد اين مبلغ نيز صرف فقرا شده است كه 380 هزار نفر از آن بهره مند شدند.

نبی لو با بيان اينكه در حال حاضر 52 هزار روستا و 700 شهر در كشور ظرفيت جمع آوري زكات را دارند، تصریح کرد :دبيرخانه شوراي زكات برنامه دارد كه از همه اين ظرفيت موجود استفاده لازم را به عمل آورد.

وی همچين به جمع آوري زكات مستحبي در قالب طرح شجره طيبه نيز اشاره کرد و یادآور شد :سال گذشته در قالب اين طرح 47 ميليارد تومان كمك جمع آوري شد./ب


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.